WYCIECZKA NA LOTNISKO W JASIONCE I DO FABRYKI CZEKOLADY W RZESZOWIE

W dniu 20 września 2018 r. uczniowie klasy I i II  pod opieką wychowawczyń : Małgorzaty Majki i Agnieszki Stachowicz udali się na wycieczkę do Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”. Wycieczka rozpoczęła się w budynku Terminala, gdzie nasza przewodnik – pracownik lotniska, zapoznała nas z historią Portu, służbami pracującymi na jego terenie oraz omówiła warunki podróżowania.

Następnie krok po kroku, dosłownie i w przenośni, przedstawiona została ścieżka pasażera. Zaczęliśmy od odprawy biletowo-bagażowej oraz niezbędnej informacji o dokumentach,  jakie należy zabrać ze sobą w podróż.  Ponadto dowiedzieliśmy się, jak odprawia się osoby niepełnosprawne oraz jak transportuje się zwierzęta. Kolejnym etapem wycieczki było przejście na teren lotniska przez punkt kontroli bezpieczeństwa z wszystkimi procedurami obowiązującymi pasażerów podczas podróży,  gdzie dowiedzieliśmy się, jakich przedmiotów nie wolno przewozić samolotem. Później udaliśmy się na teren Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć pojazdy i sprzęt służące bezpieczeństwu pasa startowego. Weszliśmy do pomieszczeń, do których zwykli pasażerowie nie mają wstępu. Z tarasu widokowego udało nam się zaobserwować start samolotu kursowego do Warszawy. Ostatnią atrakcją była wizyta w Lotniskowej Straży Pożarnej, gdzie podziwialiśmy nowoczesne i świetnie wyposażone wozy. Dzięki wizycie w Porcie Lotniczym dowiedzieliśmy się nie tylko jak bezpiecznie i bezproblemowo podróżować, ale również poznaliśmy pracę służb lotniskowych od „kuchni”.

Kolejną atrakcją wyjazdu był udany pobyt w Fabryce Czekolady „Coco de Mer” w Rzeszowie.  Tam dzieci uczestniczyły w czekoladowych warsztatach, w trakcie których poznały historię powstania  czekolady i obejrzały fabrykę czekolady od „środka”. Następnie obserwowały, jak powstają czekoladki i miały możliwość degustacji trzech rodzajów czekolady. Po części edukacyjnej dzieci samodzielnie tworzyły i ozdabiały  tabliczkę czekolady. Samodzielnie pisały alfabet  z rękawa cukierniczego. Kiedy tabliczki czekolady i czekoladowe obrazki chłodziły się w lodówkach, uczniowie udali się do strefy rozrywki, tam  w niesamowitym „ Małpim gaju” i w „Strefie malucha” czekała na nich wspaniała zabawa. Na zakończenie uczniowie dostali  dyplomy, a także stworzoną przez siebie tabliczkę czekolady. Wszyscy szczęśliwi i pełni wrażeń wrócili do szkoły.