Klasa 3

wtorek, 17.03.2020

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment dowolnej książki) następnie w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisać o czym czytałeś(łaś) a rodzic podpisuje potwierdzając że przeczytałeś-(łaś)

Edukacja polonistyczna:

Napisz zaproszenie  do ulubionego bohatera lektury na spotkanie z klasa 3.                                

 Pisząc zaproszenie pamiętaj o tym, co powinno ono zawierać :

1. Kto zaprasza   2. Kogo 3. Na co  4. Gdzie 5.Na kiedy .                                                                                         

 W zaproszeniu powinno być również zdanie zachęty np. Czeka na Was wiele atrakcji i niespodzianek.                                                                                      Ten schemat macie również  w zeszytach do języka polskiego.

 Edukacja matematyczna:

 Rachunek pamięciowy, dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

Oto strona internetowa z której należy skorzystać :

http://www.math.edu.pl/testy.html   wykonujemy ćwiczenia -klasa 3 nr 23,24.

Zapisz w zeszycie 10 przykładów na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100  np.23+42=

środa, 18.03.2020

 Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj z Podręcznika tekst pt. „Zdobywcy wszechświata” ze strony 38  i odpowiedz ustnie na pytania 1,2,3. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-4 strona 41-42.

Następnie w Podręczniku str. 39 zadanie 1. Napisz je w zeszycie.

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma )następnie    w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ),a rodzic podpisuje potwierdzając, że przeczytałeś-(łaś ).

Edukacja matematyczna:

Podręcznik str.16 zadanie 1,2,3  i w ćwiczeniach str.16 zad. 1,2,3.

czwartek 19.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj z Podręcznika tekst pt. „Niespodzianka” ze strony 40 i odpowiedz ustnie na pytania 1,2 następnie w ćwiczeniach wykonaj zadania 1-4  strona 43-44 (bez gwiazdki w ćwiczeniu 4).

Przeczytaj tekst informacyjny  „Kłopotliwe śmieci” z Podręcznika str.41 i wykonaj zadanie 5 w ćwiczeniach na stronie 45.

Nadal każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma )następnie    w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ),a rodzic podpisuje potwierdzając, że przeczytałeś-(łaś ).

Edukacja matematyczna:

Podręcznik str.17 zadanie 4 i 5 a dla chętnych zadanie 6. W ćwiczeniach str.17  zad. 1,2,3.

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach internetowych: http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-pieniezne-1 http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-wagowe-1  polecam!

piątek 20.03.2020

Edukacja polonistyczna:

I na koniec tygodnia wykonajcie sobie powtórkę  „Sprawdzam siebie” w ćwiczeniach  strona 46-47.

Możecie również poćwiczyć ortografię. Zajrzyjcie na stronę internetową: http://pisupisu.pl
Można w łatwy sposób utrwalić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi i zapamiętać pisownię. Polecam.

Nadal każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma )następnie    w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ),a rodzic podpisuje potwierdzając, że przeczytałeś-(łaś ).

Edukacja matematyczna:

Podręcznik str.18 zadanie 1,2 ,3,4.  W ćwiczeniach str.18  zad. 1,2,3,4,5.

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach internetowych: http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-pieniezne-1 http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-wagowe-1  polecam!

I to wszystko na ten tydzień. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia 🙂

poniedziałek 23.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj  wiersz i wypisz z niego po trzy czasowniki, trzy rzeczowniki i  trzy przymiotniki a następnie ułóż z nimi zdania .

 Idzie wiosna

Puk, puk, puk …w okienko!
– Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk … chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma )następnie    w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ),a rodzic podpisuje potwierdzając, że przeczytałeś-(łaś ).

Edukacja matematyczna:

Podręcznik str.19 zadanie 1,2 ,3,4.  w ćwiczeniach str.19  zad. 6,7,8 i strona 20 zadanie 1 i 2.

Zadania zapisujemy w zeszytach, które założyliście, a od czwartku będziemy zapisywać już w zeszytach przedmiotowych.

Język angielski

Hello! I hope you’re fine!

Proszę dzisiaj przypomnieć sobie i utrwalić słówka z ostatniej lekcji „My day”- czynności codzienne (podręcznik str.36,37 lub w zeszycie). A dla chętnych – gra (klikamy w podany link, dajemy „next” i próbujemy uzyskać 100% odpowiedzi) Powodzenia! https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/daily-routines/routines

24.03.2020

Edukacja polonistyczna

Wejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna

Wybierz klasę 3 wiosna, następnie po lewej stronie klikamy w chmurkę z kropkami a następnie klik na ,,jaskółkę’’ i „”puzzle” obok jaskółki –wykonuj ćwiczenia.

Wklej lub narysuj w zeszycie jednego z ptaków , które przylatują do nas z ciepłych krajów i opisz go.

Możesz postępować według podanego planu:

1. Nazwa ptaka.

2. Wielkość.

3. Budowa ciała i ubarwienie (nogi, tułów, szyja, łebek, dziób).

4. Moje wrażenia.

Pamiętaj, że opisujemy całymi zdaniami!

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma )następnie    w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ),a rodzic podpisuje potwierdzając, że przeczytałeś-(łaś ).

Edukacja matematyczna:

Podręcznik str.20,  zadanie 1,2 ,3,4.  w ćwiczeniach str.21  zad. 3,4,5

25.03.2020

Język angielski

Proszę przypomnieć nazwy codziennych czynności (w podręczniku str.36 zad  2, str.37 zad.4 lub w zeszytach) i wykonać w ćwiczeniach na stronie 75 zad.1

Edukacja polonistyczna

https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/edukacja-wczesnoszkolna

Wybierz klasę 3 wiosna , następnie po lewej stronie klikamy w chmurkę z kropkami a następnie

kliknij w jaskółkę, a następnie w serce.

Zadanie1 (2 kropka )

Zapisz w zeszycie –

Pierwsze wiosenne kwiaty i  wypisz te  kwiaty  

Zadanie2 ( 5 kropka )

Zapisz w zeszycie – rzeczownik ,przymiotnik , czasownik  pasujący do zwierzęcia (przy którym umieszczony jest motyl)

Np. kto, co? lis- jaki ? rudy- co robi ?stoi

Każdy z Was czyta( nadal ) głośno 20 minut – (fragment  książki dowolnej, gazety , czasopisma następnie  w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisze o czym czytał-(ła ).

Edukacja matematyczna

Podręcznik str.21,  zadanie 1,2

Edukacja ruchowa

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas ćwiczeń – dostosuj czas trwania ćwiczenia do własnej kondycji, ćwiczenia wykonuj najlepiej na dywanie, jeśli ćwiczysz na parkiecie zdejmij skarpetki by się nie poślizgnąć, zapewnij sobie odpowiednio dużo miejsca, podczas przerw pij wodę.WAŻNE – zawsze ćwicz gdy w domu są rodzice – zakaz wykonywania ćwiczeń pod nieobecność rodziców.

Zestaw I

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podpartym wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Razem z rodzicem lub rodzeństwem. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające Marsz w wolnym tempie (możemy podać tempo na instrumencie: bębenku, tamburynie, cymbałkach, garnku, łyżkach, marakasach itd.).

czwartek, 26.03.2020

Edukacja polonistyczna

e-Lekcja 1

Pamiętaj ,że od dziś piszemy w zeszytach przedmiotowych e-Lekcja zamiast ,,Lekcja”  temat , data zostają bez zmian.                                         

Temat: W galerii sztuki.

1.Przeczytaj tekst informacyjny na stronie 42-43,,Zaproszenie do galerii sztuki”.

2.Przepisz starannie i bez błędów do zeszytu notatkę :

     Sztuka to wszystko, co jest wyjątkowe i piękne. Sztuka to: obrazy, rzeźby, fotografie, budowle ,niezwykłe meble, biżuteria, naczynia. Wiele dzieł sztuki podziwiamy w muzeach i galeriach sztuki. Muzea to wystawy stałe rożnych dzieł  i eksponatów. Galerie sztuki to wystawy czasowe, które mogą się zmieniać. Galerie sztuki to miejsca, gdzie możemy zobaczyć dzieła wielkich twórców na przykład malarstwo historyczne i współczesne. Mogą to być pejzaże, portrety, martwa natura. 

3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń strona 49, ćw. 4,5,6,7,8 (bez kropki)

4. Wróć do zadania 2 na stronie 48 i  również je rozwiąż.

Ciekawostka!      

Muzeum czasem jest poświęcone rzeczom zwykłym, codziennym, a jego bohaterem może być przyjaciel z dziecięcych lat. Takie miejsca znajdują się i w naszym kraju.

 Obejrzyj filmik o najdziwniejszych muzeach w Polsce:

https://www.skionline.pl/forum/topic/13260-najdziwniejsze-muzea-w-polsce/

Na poniedziałek 6 kwietnia przeczytaj lekturę pt,, Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena. Wtedy czytamy 20 minut tylko tą książkę.

Jeżeli nie posiadasz w domu tej lektury, przeczytaj na stronie podanej niżej:

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/brzydkie-kaczatko.html

Edukacja matematyczna

Temat: Mnożenie przez liczby dwucyfrowe w zakresie 100.

Zadanie 1.W zeszycie ćwiczeń wykonaj obliczenia wg podanego wzoru  zadanie 1 s. 26

Zadanie 2.Następnie zapisz w zeszycie do matematyki zadanie 1 s. 22 w podręczniku (2 przykłady 4×12=; 3×25= ) oraz zadanie 3 z tej samej strony.                                                

Zadanie 3. Otwórz ćwiczenia na stronie 26 i zrób zadanie 2 oraz 3.

Zajęcia komputerowe

W ramach zajęć komputerowych proszę o wykonanie ćw. 1 ze str. 32 podręcznika z wykorzystaniem płyty. Proszę wpisać odpowiedź  w ramce na stronie 33. Powodzenia

piątek, 27 marca

Edukacja polonistyczna

Przeczytaj z podręcznika tekst informacyjny ,,Historia fotografii” i postaraj się odpowiedzieć ustnie na pytanie 1.

Obejrzyj film o zawodzie fotografa :

https://www.youtube.com/watch?v=emawb3VDx

Następnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str.51 z zeszytu ćwiczeń.

Zapisz w zeszycie:

 e-Lekcja 2

Temat: Zatrzymać czas.

Przepisz do zeszytu( pamiętaj o dacie ) :

Wernisaż to uroczyste otwarcie wystawy dzieł sztuki przed jej udostępnieniem dla szerszej publiczności .

Klasa 3 w dniu 27marca br. zorganizowała wernisaż swoich prac  pod tytułem ,,Bajkowy świat”. Na otwarcie czyli wernisaż zaproszeni są rodzice i dyrekcja szkoły. Wystawę będzie można oglądać w każdy piątek od godziny 15:00 do 19:00. Zapraszamy !

Wykonaj ćwiczenie nr 3,4 str. 52 –zeszyt ćwiczeń.

 Edukacja matematyczna

e-Lekcja 2

Zapisz w zeszycie.:

Miary staropolskie:

TUZIN to 12 sztuk

MEDDEL to 15sztuk

Wykonaj w zeszycie ćwicz. 3 str.23 -podręcznik.

Następnie zrób ćwiczenie strona 27 ćwicz.1, 2,3,4  oblicz iloczyny liczb- zeszyt ćwiczeń.

Edukacja muzyczna

e-Lekcja 1

1.Wysłuchaj na youtube piosenkę  pt. „Znów przyszła wiosna” i naucz się na pamięć na następny piątek( 3kwietnia ).

„Znów przyszła wiosna”

1. Co się dzieje, świat się śmieje, wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie, słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło, miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość, wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa
tęczą maluje świat

2. Po cichutku, po kryjomu, przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka, piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy, dzieci małe duże
biegną wszystkie na polanę aby śpiewać w chórze

Kochani jeszcze raz dużo zdrówka , cierpliwości rodzicom a Wam powodzenia w pracy. Pozdrawiam Was serdecznie

poniedziałek, 30.03.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Hello children! How are you? I hope you’re fine.

Dziś nauczymy się pytać o godzinę i podawać godziny w j. angielskim.

  1. Proszę w zeszytach zapisać :

Topic:  What time is it?

Pytamy o godzinę: What time is it? (Która godzina?)

Odpowiadamy: It’s one o’clock. (1:00), It’s half past one (1:30)

  • Proszę teraz otworzyć podręczniki str. 38  zad.7 i  posłuchamy jak  poprawnie pytamy o godzinę  i podajemy  godziny – słuchamy nagrania CD2.23 .
  • Aby jeszcze lepiej utrwalić podawanie godziny, proszę w ćwiczeniach wykonać za.5 str.36

Thank you! Bye-bye! Have a nice day!

Wychowanie fizyczne

Witam Wszystkich serdecznie i zapraszam do ćwiczeń.

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas ćwiczeń – dostosuj czas trwania ćwiczenia do własnej kondycji, ćwiczenia wykonuj najlepiej na dywanie, jeśli ćwiczysz na parkiecie zdejmij skarpetki by się nie poślizgnąć, zapewnij sobie odpowiednio dużo miejsca, podczas przerw pij wodę. WAŻNE – zawsze ćwicz gdy w domu są rodzice – zakaz wykonywania ćwiczeń pod nieobecność rodziców.

Zestaw II

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

Ćwiczenie uspokajające: maszerowanie przy ulubionej piosence.

Edukacja polonistyczna                                    

e-Lekcja   

Temat: Jak powstaje film? (Zapisz temat w zeszycie, pamiętaj o dacie i pisaniu e-Lekcja)

1.Przeczytaj z podręcznika ze strony 45 opowiadanie Rafała Witka ,,Truskawka”. Odpowiedz ustnie na pytania 1 i 3 pod tekstem. Zwróć uwagę kto pracuje nad filmem i jakie są zadania poszczególnych osób.

Wykonaj w zeszycie zadanie 2 str.46 z podręcznika – pamiętaj odpowiadamy całym zdaniem na pytanie.

Później wykonaj zadanie 1,2 i 3 z ćwiczeń strona 53 – 54.

Przypominam Wam kochani o czytaniu lektury ,,Brzydkie kaczątko.”Ch.H Andersena .

wtorek, 31.03.2020

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

E- lekcja

Temat: Cudze chwalicie, swego nie znacie

1. Przeczytaj tekst informacyjny na stronie 48 i 49 w podręczniku .Następnie przy pomocy podręcznika lub atlasu wykonaj zadanie 1,2,3 w zeszycie ćwiczeń str.55.

2.Przejdź do strony 56 i ćwiczenie 4 zrób zeszycie .

3. Następnie ,,złam” szyfr i dowiedz się gdzie można znaleźć informacje na temat ciekawych miejsc w Polsce – ćwiczenie 5 str. 56- zeszyt ćwiczeń.

4.Kliknij w link i  dowiedz się więcej o najpiękniejszych miejscach w Polsce:

W zeszycie wykonaj  ćwiczenie 6 strona 57 – utwórz przymiotniki od podanych rzeczowników. Pamiętaj ,aby napisać  w zeszycie stronę i nr ćwiczenia.

PAMIĘTAJ O CODZIENNYM CZYTANIU!!!

Edukacja matematyczna

e-Lekcja

Temat: Dzielenie typu 96:6 w zakresie 100.Rozwiązywanie zadań. (Zapisz temat w zeszycie, pamiętaj o dacie i pisaniu e-Lekcja)

1.Obejrzyj film pomijając ostatni przykład  (do  5min 50sek)

2.Zatrzymaj i przepisz jeden dowolny przykład do zeszytu.

3.Następnie zapisz na kolorowo w zeszycie takie spostrzeżenie:

Aby podzielić dużą liczbę przez mniejszą, rozkładamy ją na dwie takie liczby , aby obie dzieliły się przez daną liczbę.

4.Przeanalizuj zadania na stronie 24 podręcznik.

Zadanie 3 str.24 (podręcznik) wykonaj w zeszycie-  będzie oceniane, zrób zdjęcie i wyślij ( proszę wysłać zdjęcie na mój e mail: astachowicz77@wp.pl, można również wysłać na Whatsapp oraz Messengera).

5.Wykonaj zadanie 1,2,3, 4,-zeszyt ćwiczeń str.28

Edukacja ruchowa

Poćwicz z kołem fortuny. https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Edukacja plastyczna

Materiały i przybory:

  • biała kartka A4
  • brązowa farba
  • pędzel i podkładka
  • stara gazeta
  • klej

1. Na białej kartce malujemy brązową farbą gałązki leszczyny. Pozostawiamy do wyschnięcia.

2. Z gazety, najlepiej fragmentów z czarno-białym drukiem, wydzieramy bazie i naklejamy na gałązki.

3.Można również zrobić nieco mniejsze gałązki i umieścić je w wazoniku, wtedy praca będzie bogatsza w szczegóły i troszkę bardziej czasochłonna (na szóstkę)

Zdjęcia gotowej pracy proszę przysyłać na mój e mail: astachowicz77@wp.pl, można również wysłać na Whatsapp oraz Messengera).

Uwaga!!! Jeżeli ktoś nauczy się piosenki proszę nagrać film i przesłać mi na Whatsapp lub Messengera). Tylko w taki sposób jestem w stanie ocenić dzieci. Dziękuję i pozdrawiam!

środa, 1.04.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Hello children!

Dziś utrwalimy czynności codzienne oraz  pytanie o godzinę i podawanie godziny w j. angielskim.

  1. Proszę w zeszytach zapisać :

Topic:  I get up at seven o’clock.

I go to school at half past seven.

Ja idę do szkoły o 7:30.

  • Proszę teraz otworzyć podręczniki str. 38  zad.8. Będziemy słuchać nagrania CD2.24  i  wskazywać właściwy zegarek. Następnie proszę całe zdania zapisać w zeszycie. (uwaga! Zamiast pytajników powinny pojawić się liczby. Liczby proszę zapisać słownie).
  •  Aby jeszcze lepiej utrwalić podawanie godziny, proszę w ćwiczeniach wykonać za.6 str.36 (dorysujemy zegarom wskazówki zgodnie z informacjami w dymkach).

Thank you!Bye-bye! Have a nice day! And hear you next week

Edukacja polonistyczna

e-Lekcja

Temat: Takie niezwykłe miejsca.

Przeczytaj głośno tekst informacyjny na str. 50 –podręcznik.

Obejrzyj film – muzeum zabawek

https://www.youtube.com/watch?v=uABIiKTLssk   (ok 5min .)

https://www.youtube.com/watch?v=KGawU_RpV5g   (ok 2min. )

oraz muzeum klocków lego

https://www.youtube.com/watch?v=vBbWYM8LdDY (   ok 3min.)

Zastanów się: Czy zabawki różnią się od produkowanych w czasach dzisiejszych ?

Wykonaj w ćwiczeniach zadanie 1 (bez kropki) 2 (bez kropki)  ze strony 58.Nastepnie zrób zad.3 oraz 4 ze strony 59-pod kontrolą rodziców! Nie baw się zapałkami – nie zapalaj !

Edukacja matematyczna

W zeszycie ćwiczeń do matematyki ze strony 29 wykonaj zadanie 2,3,4,5,

Edukacja ruchowa

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas ćwiczeń – dostosuj czas trwania ćwiczenia do własnej kondycji, ćwiczenia wykonuj najlepiej na dywanie, jeśli ćwiczysz na parkiecie zdejmij skarpetki by się nie poślizgnąć, zapewnij sobie odpowiednio dużo miejsca, podczas przerw pij wodę.

WAŻNE – zawsze ćwicz gdy w domu są rodzice – zakaz wykonywania ćwiczeń pod nieobecność rodziców.

Zestaw III

  1. Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszają ramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do skłonu pogłębionego.
  2. Stajemy przodem do ściany. Odpychamy się i klaszczemy przed sobą. (12 powtórzeń).
  3. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad, łapiemy.
  4. Biegamy w tempie przez nas podanym np. na bębenku. Na hasło “Lis”  zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.
  5. Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu i do przodu i do tyłu.

Ćwiczenie uspokajające

„Opadające liście”. W pozycji stojącej chwytamy stopą leżącą na podłodze chustę (serwetkę, chusteczkę), podrzucamy ją do góry i obserwujemy jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzamy ten ruch własnym ciałem. Powtarzamy 3x.

czwartek, 2.04.2020

Zajęcia komputerowe

Dziś dalszy ciąg zagadek z krainy mrówek – wykonujemy zadanie 2 z podręcznika strona 33 i na płycie ( temat 15). Wpisujemy odpowiedzi do kratek na str. 33 – ile jagód i ile ziaren maku można zdobyć za wszystkie ziarna zboża?

1. Edukacja polonistyczna e-lekcja

Zapisz w zeszycieTemat: Wiosenne przebudzenie.

1.Przeczytaj wiersz Tomasza Plebańskiego ,,Wiosenne przebudzenie” w podręczniku na stronie 51 następnie odpowiedz ustnie na pytanie 1.

2.Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronie 60 i zrób zadanie 1(bez kropki) 2, 3 (całe) i 4.

3.Dokończ opowiadanie –ćwiczenie 5 strona 61.Przeczytaj dokładnie polecenie – w żółtym polu powinno znaleźć się rozwiniecie w niebieskim zakończenie. Proszę o przesłanie foto do oceny .

Informacja  przydatna do opowiadania:

Przylaszczka – roślina pod ochroną. Nie można jej zrywać!

2 Edukacja matematyczna

Wykonaj w zeszycie powtórkę z tego działu „Sprawdzam siebie” (Podręcznik strona 25-26)

Piątek 03.04.2020

1. Edukacja polonistyczna

1.Przeczytaj głośno (ze zrozumieniem) tekst ,,Co robimy wiosną ”Jerzego Jesionowskiego (Podręcznik strona 52-53) i odpowiedz ustnie na pytanie 1 i 2.

2. Następnie wykonaj zadanie  1 str. 62 –zeszyt ćwiczeń.

3. Przypomnij sobie regułę pisania rz po spółgłoskach i zrób ćwiczenie 3 str. 62 zeszyt ćwiczeń..Następnie uzupełnij rymowankę -ćw. 4str.63- zeszyt ćwiczeń.

 2. Edukacja matematyczna

Praca samodzielna. Wykonaj  ,,Sprawdzam siebie” str.32-33 zeszyt ćwiczeń. POWODZENIA!

3. Edukacja przyrodnicza

1.Załóż wiosenną hodowlę fasoli- postępuj wg wskazówek na str.54 (podręcznik).

Po świętach poproszę Cię o przesłanie zdjęć- do oceny.

4.Edukacja muzyczna i techniczna

Posłuchaj głosów ptaków:

Dzisiejsze zajęcia z muzyki spędzimy na łonie natury. Wyjdź na podwórko i posłuchaj odgłosów ptaków. Niektóre z nich  postaraj się naśladować.

Następnie zrób instrument muzyczny wg własnej koncepcji np. z patyczków, puszek ,sznurka itp. Pomysł zależy od Ciebie!  Rozglądnij się wokół! Powodzenia ! Jeżeli ktoś chce się pochwalić swoim ,,dziełem” wysyła mi zdjęcie do oceny. Liczę na Waszą pomysłowość.

Przypominam!!!

CZEKAM NA FILMY, NA KTÓRYCH ŚPIEWACIE PIOSENKĘ  „ZNÓW PRZYSZŁA WIOSNA” OD TYCH OSÓB KTÓRE MI JESZCZE NIE PRZYSŁAŁYJ

poniedziałek, 6.04.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Hello children!

Dziś posłuchamy i przeczytamy o zabawnych przygodach Mickey oraz Goofy.

  1. Proszę w zeszytach zapisać :

Topic:  Story time!

We’re late – jesteśmy spóźnieni

late   – późno

early – wcześnie

  • Proszę teraz otworzyć podręczniki str. 40  zad.8. Posłuchamy historyjkę  CD2.27  po raz pierwszy pamiętając o śledzeniu obrazków – Mam nadzieję, że historyjka wam się podobała. Słuchamy nagranie po raz kolejny  próbując równocześnie cicho czytać . A teraz spróbujcie już samodzielnie przeczytać historyjkę. 
  •  W ćwiczeniach na str. 38 proszę zrobić zad.9  i zad. 10.

Thank you! Bye-bye! Have a nice day!

1. Zajęcia rozwijające

 Proszę poćwiczyć rachunek pamięciowy: dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 oraz mnożenie i dzielenie do 100.

Oto strona internetowa, z której należy skorzystać:

http://www.math.edu.pl/testy.html Wybierz klasę 3 i poćwicz

2.  Edukacja ruchowa

Witam wszystkich i zapraszam do ćwiczeń.

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas ćwiczeń – dostosuj czas trwania ćwiczenia do własnej kondycji, ćwiczenia wykonuj najlepiej na dywanie, jeśli ćwiczysz na parkiecie zdejmij skarpetki by się nie poślizgnąć, zapewnij sobie odpowiednio dużo miejsca, podczas przerw pij wodę.

WAŻNE – zawsze ćwicz gdy w domu są rodzice – zakaz wykonywania ćwiczeń pod nieobecność rodziców.

Zestaw IV

  1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)
  2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki) a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.
  3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)
  4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.
  5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

Ćwiczenie uspokajające

„Niedźwiedź zasypia” – siadamy skuleni, głowa zbliżona do kolan – wydech. Następnie siadamy w  siadzie prostym, ramiona wznosimy w górę – wdech

3. Edukacja polonistyczna

E- lekcja

Temat: Zwiastuny wiosny. Opis krzaku forsycji. 

 Przeczytaj głośno tekst pt,, Z wiosną na ratunek” Wojciecha Widłaka strona 55 –podręcznik – porozmawiaj z domownikami na temat zachowania głównego bohatera  odpowiadaj na pytania pod opowiadaniem. 

W zeszycie ćwiczeń na stronie 64  wykonaj zadanie1(bez kropki ),oraz zadanie 2 i 3. W zeszycie do języka polskiego wykonaj opis forsycji – postępuj zgodnie ze wskazówkami w ćwiczeniu 1-podrecznik- strona 57. Możesz narysować lub wkleić zdjęcie forsycji.  Po wykonaniu zadania proszę o foto