Klasa 2

17.03.2020

Czytamy lub słuchamy z internetu lekturę ” Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” – Justyny Bednarek. 

  • W zeszycie piszemy kilka zdań o tej przygodzie skarpetki, która ci się najbardziej podobała.
  • Uczniowie, którzy nie opowiadali własnymi słowami wybranego fragmentu przygód drugiej skarpetki uczą się opowiadać.

Codziennie czytamy na głos przez 30 minut ( z przerwą), opowiadamy własnymi słowami przeczytany tekst oraz zapisujemy minimum 5 zdań w zeszycie, ze słuchu lub z pamięci (błędnie zapisany wyraz należy poprawić, czyli zapisać go ponownie 10 razy bez błędu). Zapisane zdania dotyczą przeczytanego tekstu. Zwracamy uwagę na staranną pisownię.

Korzystamy ze strony internetowej ( dyktanda.online) ćwiczymy i utrwalamy ortografię oraz platformy na której uczniowie mogą ćwiczyć naukę pisania, ortografię, uczestniczyć w słownych zabawach i poznawać bajki ( PISU PISU)

Zadania do wykonania edukacja polonistyczna:

  • Podręcznik od str. 18 -27 łącznie z poleceniami pod tekstami,
  • Ćwiczenia od str.24 do 35

Edukacja matematyczna:

  • Podręcznik str. 12,
  • Ćwiczenia od str. 11 do str. 20

  W ramach edukacji matematycznej proszę ćwiczyć technikę rachunkową w zakresie dodawania i odejmowania do 100 oraz mnożenia i dzielenia do 50.

Codziennie wpisujemy do  zeszytu  przedmiotowego minimum 10 przykładów z każdego działania, aby utrwalić doskonalenie techniki rachunkowej. Korzystamy z platformy matematycznej Matzoo.pl

18.03.2020

Edukacja matematyczna:

Mnożenie liczb w zakresie 30- uzupełniamy  ćwiczenia od str. 13 do 15

Wpisujemy do  zeszytu  przedmiotowego minimum 10 przykładów  z każdego działania, aby utrwalić doskonalenie techniki rachunkowej

Korzystamy z platformy matematycznej Matzoo.pl

Edukacja polonistyczna:

Praca inspirowana wierszem T. Plebańskiego „ Telefon wuja Leona” – podręcznik str.23

  • Odpowiadamy na pytania zamieszczone pod tekstem
  • Piszemy w zeszycie krótką rozmowę telefoniczną na dowolny temat.

Zeszyt ćwiczeń od str. 28 do str. 30

Czytamy na głos przez 20 minut (  fragment dowolnej książki), opowiadamy własnymi słowami przeczytany tekst oraz zapisujemy minimum 5 zdań w zeszycie. Zapisane zdania dotyczą przeczytanego tekstu. Zwracamy uwagę na staranną pisownię.

Codziennie korzystamy ze strony internetowej ( dyktanda.online) ćwiczymy i utrwalamy ortografię oraz platformy na której uczniowie mogą ćwiczyć naukę pisania, ortografię, uczestniczyć w słownych zabawach i poznawać bajki ( PISU PISU) oraz strony epodreczniki.pl

19.03.2020

Edukacja matematyczna: Podręcznik str. 12

Zabawa w parach- „ Kostki w grze”.

Dzieci  kolejno rzucają dwiema kostkami do gry, mnożą liczby wyrzucanych oczek podają wynik i zapisują w zeszycie. Każdy rzuca kostkami około pięć razy.

Ćwiczymy rachunek pamięciowy.

Edukacja polonistyczna:

Głośno czytamy tekst M. Węgrzeckiej „ Dama ze spadochronem”- podręcznik str.24,25.

Ustnie odpowiadamy na pytania, np.: Kto jest głównym bohaterem? Kim on chce zostać? Kto oprowadza uczniów po muzeum? Do czego chłopiec chciałby wykorzystać krynolinę? 

 Wykonać polecenie  3, str.25 – podręcznik ( wykorzystujemy tkaniny i inne ozdoby – praca będzie oceniona po powrocie do szkoły).

Zeszyt ćwiczeń str.31-33

Pamiętamy o codziennym głośnym czytaniu. Powodzenia.

Korzystamy ze strony internetowej ( dyktanda.online) ćwiczymy i utrwalamy ortografię oraz platformy na której uczniowie mogą ćwiczyć naukę pisania, ortografię, uczestniczyć w słownych zabawach i poznawać bajki ( PISU PISU) oraz strony epodreczniki.pl i mat zoo.pl

20.03.2020

Edukacja  matematyczna:

Sprawdzam siebie – ćwiczenia str.16,17 ( samodzielnie uzupełniamy, powtarzamy i utrwalamy).

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj z Podręcznika tekst pt. „ Kto to wymyślił ” ze strony 326,27  i odpowiedz ustnie na pytania 1,2,3,4. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-5 strona 34-35.

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment dowolnej książki, gazety, komiksu itp.) następnie w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisać o czym czytałeś(łaś). Zapisane zdania dotyczą przeczytanego tekstu. Zwracamy uwagę na staranną pisownię. Powodzenia.

23.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment dowolnej książki, gazety, komiksu itp.) następnie  w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisać o czym czytałeś(łaś). Zapisane zdania dotyczą przeczytanego tekstu. Zwracamy uwagę na staranną pisownię. Powodzenia.

Możecie również poćwiczyć ortografię. Zajrzyjcie na stronę internetową: http://pisupisu.pl oraz  dyktanda.online  Można w łatwy sposób utrwalić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi           i zapamiętać pisownię. Polecam.

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno – wychowawczych zachęcam Was kochani , abyście w tym czasie realizowali materiał do samodzielnej pracy w domu udostępnione na portalu https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

24.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Przepisz zdania do zeszytu. Ó czy U? Sprawdź, czy jesteś mistrzem ortografii.  Podkreśl na kolorowo wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Odszukaj i zapisz wyrazy z ó wymiennym na o. Wyjaśnij ich pisownię wg wzoru:  trójka – troje.

Tr…jka przyjaci…ł z Tarn…wka ma nowy samoch…d. Jadą do lasu na jag…dki. Usiądą pod brz…zką, zjedzą twar…g i dalej leśną dr…żką p…jdą w d…ł, a potem w g…rę. Wkr…tce wędr…wka zakończy się mimo, że samoch…d J…zia, R…ży i R…zi niestety zepsuje się.

Ćwiczymy ortografię. Zajrzyjcie na stronę internetową: http://pisupisu.pl ,  dyktanda.online  oraz  zdobywcywiedzy.pl   Można w łatwy sposób utrwalić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi   i zapamiętać pisownię.

Każdy z Was czyta głośno 20 minut – (fragment dowolnej książki, gazety, komiksu itp.) następnie  w 4-5 zdaniach (nie więcej) napisać o czym czytałeś(łaś). Zapisane zdania dotyczą przeczytanego tekstu. Zwracamy uwagę na staranną pisownię. Powodzenia.

Edukacja matematyczna

Mistrz tabliczki mnożenia

Wejdź na stronę:

https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-na-czas

https://szaloneliczby.pl/quizy-dla-dzieci/

Wykonaj zadanie kilka razy. Bądź mistrzem ! Powodzenia !

Zajęcia komputerowe

W ramach zajęć komputerowych dla kl. 2 bardzo proszę o umożliwienie dzieciom napisania na komputerze jakiegoś tekstu z podręcznika do języka polskiego. Jeśli byłaby taka możliwość, proszę o przesłanie wykonanej pracy do oceny ma mój adres e-mail zjanus503@gmail.com.

25.03.2020

Język angielski

Proszę, aby dzieci powtórzyły słownictwo z rozdziału 5 „I can jump” (czynności/umiejętności). Słownictwo znajdziemy w podręczniku str.36 zad.2 i str. 37 zad.4  lub też w zeszytach.

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj z Podręcznika tekst pt. „W marcu jak w garncu” ze strony 28,29  i odpowiedz ustnie na pytania: Od kiedy dzieci prowadziły kalendarz pogody? Jakie zmiany zachodziły w przyrodzie od września do lutego? Jaki kłopot miały dzieci z oznaczeniem marcowej pogody? Jak marcowa pogodę określił dyżurny Pawełek?                                                                                                                                Wykonaj z podręcznika polecenie 3 i 4. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-5 strona 36-37.

Pamiętamy o codziennym czytaniu!

Edukacja matematyczna 

Ćwiczenia przygotowujące do dzielenia

W zeszycie napisz nr zadania, rozwiązanie i odpowiedź.

  1. Adam miał 7 samochodów, a Michał 6. Ile mieli razem samochodów?
  2. Ola miała 9 naklejek. Podarowała 5 naklejek młodszej siostrze. Ile jej zostało?
  3. W loterii fantowej brało udział 8 dzieci. Każde z nich kupiło po 2 losy. Ile losów kupiły dzieci razem?

Obejrzyj filmiki na Youtu.be    

Teraz rozwiąż zadaniaW zeszycie napisz nr zadania, rozwiązanie i odpowiedź.

  1. W bibliotece ułożono 20 książek na czterech półkach, na każdej po tyle samo. Ile książek było na jednej półce?
  2. W Sali gimnastycznej zgromadzono 16 piłek. Umieszczono je w dwóch pojemnikach, w każdym po tyle samo. Ile było piłek w jednym pojemniku?
  3. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-5, str. 18,19 POWODZENIA!

EDUKACJA TECHNICZNA:

Wykonaj kalendarz do notowania danych z obserwacji pogody na następne siedem dni.

Przykładowy kalendarz:

Dzień tygodnia i data Temperatura Zachmurzenie Opady Wiatr
         
         
         

26.03.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Story Time!- słuchanie i czytanie historyjki.

Hello children! How are you? I hope you’re fine.

Dzisiaj popracujemy z historyjką w naszych podręcznikach str.40

  1. Proszę, aby rodzic  lub ktoś z dorosłych włączył  do posłuchania historyjkę CD2.11 : nowy wyraz: watch out- uważaj.
  2. Proszę przeczytać sobie kilka razy na głos historyjkę.

Thank you! Bye-bye! Have a nice Day!

Edukacja polonistyczna:

Rozpoznawanie rodzajów rzeczowników:

Obejrzyj filmik na Youtube  https://youtu.be/7n9mg9avb3s

Wykonaj z podręcznika zad. 1 i 2, str. 30 ( zad. 2 wpisz do zeszytu ).                                                          Przeczytaj uważnie wiersz. Wypisz z treści wiersza nazwy  rzeczowników: osób, zwierząt, roślin i rzeczy – wpisz do zeszytu. Powodzenia.

PRZYJŚCIE WIOSNY 🙂
J. Brzechwa

Naplotkowała sosna,
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– przyjedzie pewnie furą…
jeż się najeżył srodze:
– raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!

A ja wam tu dowiodę,
Że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Ze płynie własną łódką!

A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!

Pamiętamy o codziennym czytaniu! 

Edukacja matematyczna 

Rozwiązujemy zadania wymagające dzielenia.

Podręcznik str.13, zad. 1,2 ( rozwiąż ustnie używając patyczków).

W ćwiczeniach wykonaj zad. 1-3, str.20

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach  https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozeniahttps://szaloneliczby.pl/quizy-dla-dzieci/

27.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Drodzy Uczniowie ! Dzisiaj przeczytaj dwa razy z Podręcznika tekst pt. „ Chlapacze” ze strony 31,32  i odpowiedz ustnie na pytania: Jaką pracę miały wykonać dzieci na zapowiedzianym sprawdzianie? Czego miał dotyczyć morał wymyślony przez chłopców? Na czym polegała zabawa w chlapaczy? Jak się skończyła zabawa chłopców?                                                                                                                                 W ćwiczeniach wykonaj zadania 1,2,3,5 ( bez kropeczki) strona 38 – 39.

Notatka do zeszytu do polecenia 4 ze str. 39 z ćwiczeń:

 W zeszycie piszemy E- Lekcja i datę –  zamiast Lekcja.

Rady dotyczące zapobiegania chorobom:

  1. Należy spożywać warzywa i owoce, zawierające duże ilości witamin i minerałów.
  2. Należy w szczególny sposób dbać o higienę, poprzez wielokrotne w ciągu dnia mycie rąk, używanie jednorazowych chusteczek higienicznych.
  3. Należy zgodnie z hasłem „Ruch to zdrowie”  nie unikać systematycznego wysiłku fizycznego, który  jest jak najbardziej wskazany np. pływanie, bieganie, jazda na rowerze.
  4. Nie należy unikać świeżego powietrza, ruch na świeżym powietrzu wzmacnia i uodparnia nasz organizm.

Pamiętamy o codziennym czytaniu! 

Edukacja matematyczna 

Poznaję znak dzielenia

Podręcznik str.14 i 15, – analiza ustna sytuacji przedstawionych na ilustracjach, zwracanie uwagi na związek dzielenia z mnożeniem( sprawdzanie wyników dzielenia za pomocą mnożenia).

Obejrzyj filmik: https://youtu.be/UWhYMiH6x2Y

W ćwiczeniach wykonaj zad. 1-3, str.20

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach  https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozeniahttps://szaloneliczby.pl/quizy-dla-dzieci/

Edukacja ruchowa

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas ćwiczeń – dostosuj czas trwania ćwiczenia do własnej kondycji, ćwiczenia wykonuj najlepiej na dywanie, jeśli ćwiczysz na parkiecie zdejmij skarpetki by się nie poślizgnąć, zapewnij sobie odpowiednio dużo miejsca, podczas przerw pij wodę. WAŻNE – zawsze ćwicz gdy w domu są rodzice – zakaz wykonywania ćwiczeń pod nieobecność rodziców.

  • Rozgrzewka: bieg truchtem z przyspieszeniem i zwalnianiem; marsz na palcach, potem na piętach; skłony; skręty; przysiady w miejsc.

Ćwicz z rodzeństwem lub mamą

  • Przysiady wykonywane na zmianę, trzymając się za ręce;
  • brzuszki z klaśnięciem w dłonie;
  • chód bokiem, krokiem „odstawno-dostawnym” z ugiętymi kolanami;
  • przysiady z lekkim wyskokiem;
  • chwila przerwy
  • podczas gdy Ty masz  przerwę, rodzic  może wykonać pompki

 Na zakończenie  ćwiczenia uspokajające:

Siad skrzyżny

  • ręce wzdłuż tułowia są wyprostowane
  • uniesienie rąk bokiem w górę (wdech nosem)
  • klaśnięcie nad głową
  • opust rąk do podłogi + wydech ustami

BRAWO DAŁEŚ/AŚ RADĘ! GRATULUJĘ

Edukacja muzyczna

e-Lekcja 1

1.Wysłuchaj na youtube piosenkę  pt. „Znów przyszła wiosna” i naucz się na pamięć na następny piątek( 3kwietnia ).

„Znów przyszła wiosna”

1. Co się dzieje, świat się śmieje, wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie, słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło, miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość, wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa
tęczą maluje świat

2. Po cichutku, po kryjomu, przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka, piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy, dzieci małe duże
biegną wszystkie na polanę aby śpiewać w chórze

30.03.2020

Witajcie!

Zaczynamy nowy tydzień. Mam nadzieję ,że wszyscy trochę odpoczęliście od zadań.

Dziś: Zaglądamy do książki kucharskiej

Na zajęciach;

  • Przypomnisz sobie piramidę zdrowego żywienia.
  • Przeczytasz różne przepisy kulinarne.
  • Wykonasz ćwiczenia, wykorzystując przepisy kulinarne.
  • Zaplanujesz posiłki zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania.

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Kliknij w pierwszy obrazek i obejrzyj film. 

Otwórz podręcznik na str. 33. Znajduje się tam ,,Piramida zdrowia”. Przyjrzyj się dokładnie ilustracji, przeczytaj tekst pod piramidą i odpowiedz ustnie na zad. 1, 2 i 3.

Gdy skończysz odpowiadać  na pytania  przewróć kartkę na str. 34-35. Znajdują się tam przepisy na wybrane dania. Przeczytaj je. Zadania 1 i 2 wykonaj ustnie, bez  zad. 3.

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.40 – 41. Zrób zad. 6,7,8,9.                                           Zadanie 10 ( bez kropeczki), wpisz do zeszytu. Piszemy E Lekcja, data 30.03.2020r.

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.42 – 43.  W zad.1 skorzystaj z informacji w podręczniku. Zad. 2 wykonaj korzystając z wyklejanki. Wykonaj zadanie3.  Na stronie 43 wykonujemy zadanie 4. Praca na ocenę ( do odesłania na moją pocztę).

Pamiętamy o codziennym głośnym czytaniu. Powodzenia. Monitorują rodzice,              podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś.

 Dla chętnych korzystamy ze stron internetowych (www. dyktanda.online) ćwiczymy i utrwalamy ortografię oraz platformy na której uczniowie mogą ćwiczyć naukę pisania, ortografię, uczestniczyć w słownych zabawach i poznawać bajki ( www.PISU PISU), strony epodreczniki.pl  oraz www.zdobywcy wiedzy.pl

EDUKACJA PRZYRODNICZA:

Zapisujemy w zeszycie E Lekcja 30.03.2020r.

Temat: Mój zdrowy jadłospis.

Ułóż jadłospis na jeden dzień.

  śniadanie drugie     śniadanie   obiad   podwieczorek
kolacja



Tabelkę możesz wykonać na kartce A4 i wkleić ją do zeszytu. Oprócz nazw dań w tabelce możesz narysować, jak wygląda wybrana przez Ciebie potrawa. Praca na ocenę ( do odesłania na moją pocztę).

EDUKACJA SPOŁECZNA:

Porozmawiam z mamą o korzystaniu z książki kucharskiej. Dla chętnych – możesz wraz z mamą przygotować dowolną potrawę. Zrób zdjęcie i przyślij na ocenę.

EDUKACJA RUCHOWA:

Poćwicz z kołem fortuny. https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

31.03.2020

ZAJĘCIA KOMPUTEROWE

Dziękuję za wykonane i przesłane prace. Ponieważ od tego tygodnia pracujemy w domu również na ocenę, to bardzo proszę, aby tym razem wszyscy spróbowali wysłać do sprawdzenia to, co napiszecie. A do napisania będzie ogłoszenie np. o zgubionym długopisie (lub jakiekolwiek inne – podręcznik str. 49 ćw. 3). Pomocne mogą być informacje u góry strony (punkty a, b, c, d, e, f). termin: do poniedziałku 6.04

Mój adres: zjanus503@gmail.com

Powodzenia

Witajcie!

Dziś: Dotrzymujemy tajemnic

Na zajęciach;

  • Przeczytasz dlaczego warto dotrzymywać obietnicy.
  • Przeczytasz opowiadanie z podziałem na role.
  • Zastosujesz odpowiednią interpunkcję  w zdaniu.
  • Opowiesz historyjkę na podstawie ilustracji.
  • Rozwiążesz zadania matematyczne, wykorzystując poznane działania.

EDUKACJA POLONISTYCZNA:

Przeczytaj tekst dwa pt. ,,Ważna sprawa” ze str.36 – 37 w podręczniku. Odpowiedz głośno na pytania  pod tekstem.

Po południu zaproś rodziców lub rodzeństwo i przeczytajcie ten sam tekst z podziałem na role.

 ( Dzisiaj już nie czytamy 20 minut i nie zapisujemy zdań. Monitorują rodzice, podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś – wpisać datę) . Powodzenia.

                                                                                                                                                                                      Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.44 . Zrób zad. 1,2,3.

  • Zwróć uwagę na przecinki. Przypomnij sobie:  kiedy stawiamy przecinek ? Oczywiście! Gdy wymieniamy kilka rzeczy.

-Ale nie tylko wtedy, przecinek piszemy przed wyrazami: bo, ponieważ, żeby.

-Przepisz do zeszytu zdanie poniżej (użyj kolorowych długopisów, a jeśli nie masz, podkreśl to zdanie kredką):

E Lekcja   31.03.2020r.

Temat: Dotrzymujemy tajemnic

Zapamiętaj!

Przed wyrazami: ponieważ, bo, żeby, że stawiamy przecinek.

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.45 . Zrób zad. 4,5 ( kropeczkę też robimy i wpisujemy do zeszytu. Piszemy zad.5, str. 45).  

Przejdziemy teraz do edukacji matematycznej. Nadal będziemy doskonalić umiejętność dzielenia.

Zapisz w zeszycie

E lekcja 31.03.2020r.

Temat: Potrafię to obliczyć – ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań.

i wykonaj zadania 4 ze str. 21 i  zad. 7, ze str.23 – ćwiczenia

Otwórz ćwiczenia z edukacji matematycznej na str. 21 i wykonaj zad. 1,2,3, na str. 22 i 23 zad.1,2,3, 4,5 i 6.  Powodzenia!

Jeśli masz ochotę, możesz poćwiczyć dzielenie korzystając z gry:

EDUKACJA RUCHOWA

Trochę gimnastyki link poniżej –  youtobe superhero song https://www.youtube.com/watch?v=3xf6hfq4pxk

Miłego dnia!

Powodzenia, bądź systematyczny/a w wykonywaniu proponowanych przeze mnie zadań. Pozdrawiam.

1.04.2020

Witajcie!

Dziś : Sprawdzam siebie. Aby do wiosny!

Na zajęciach;

  • Czytamy zdania ze zrozumieniem.
  • Rozpoznajemy rzeczowniki rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego.
  • Porządkujemy wyrazy wg alfabetu.
  • Wykonujemy pracę z tkaniny, posługując się igłą.
  • Doskonalić umiejętności dzielenia.

EDUKACJA TECHNICZNA:

„ Owoce” – szycie fastrygą

Zwróć uwagę na zachowanie bezpieczeństwa podczas posługiwania się igłą i nożyczkami oraz na prawidłową postawę podczas szycia. Zrób to tylko z rodzicem!

  • Przygotuj: kawałki kolorowych tkanin, igłę, nitkę, watę, nożyczki.
  • Na kawałku tkaniny złożonej na pół odrysuj kształt wybranego owocu i wytnij obie części owocu.
  • Obie części zszyj fastrygą, zostaw mały otwór.
  • Wypełnij owoc watą i zszyj do końca.
  • Następnie doszyj plamki, ogonki i listki.
  • Uporządkuj miejsce pracy.

Prezentowanie wykonanych prac do 08.03.2020r.- . Praca na ocenę ( do odesłania na moją pocztę).

EDUKACJA POLONISTYCZNA:

Dzisiaj jeszcze o  smacznych i zdrowych kanapkach- ćwiczenia w czytaniu. Otwórz ćwiczenia z ed. polonistycznej str. 46 – 47 i wykonaj polecenia zad. 1,2,3,4

Dla chętnych

Wiosenne kanapki – wykonanie kanapek wg przepisu z zad. 1

Nakryj stół i wspólnie z domownikami zjedz drugie śniadanie.

Zapisz w zeszycie:

E Lekcja 01.04.2020r.

Temat: Ten, ta, to- określamy liczby i rodzaj rzeczownika.

Zrób tabelkę w zeszycie do wg wzoru

rzeczownik rodzaj liczba
np. słońce nijaki pojedyńcza
     
     

wpisz do tabelki podane niżej wyrazy tak jak we wzorze

dynie, ziemia, sasanki, tulipany, wrzosy, ogródek, pnącza, futerko dziecko, mama , tata, radio, karuzela, pies, marchewki, skarpetki

POPROŚ MAMĘ, ABY ZROBIŁA ZDJĘCIE I WYSŁAŁA JE DO MNIE NA MAILA (można również wysłać na Messengera). – ZADANIE NA OCENĘ

Niech ta tablica pozwoli Ci powtórzyć wiadomości o rzeczowniku przed przystąpieniem do zadania.

W ramach codziennego czytania przeczytaj tekst I. Kopp – Żeligowskiej „ Moda w ogrodzie”-, następnie odpowiedz  pisemnie do zeszytu na pytania:  (Monitorują rodzice, podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś – wpisać datę) . Powodzenia.

  1. Co się zmieniło zimą w spokojnym życiu myszki Amelii?
  2. Za czym myszka zatęskniła po hałaśliwej zimie?
  3. Jakie oznaki wiosny zauważyła po wyjściu z norki?
  4. Kogo spotkała?
  5. O czym opowiedziała jej biedronka Ela?

Moda w ogrodzie

W życiu myszki Amelii wszystko się zmieniło. A stało się tak, kiedy do domu, w którym mieszkała, wprowadzili się nowi właściciele. Była jeszcze wtedy zima, która kojarzyła się ze spokojem. Na dworze leżał śnieg….

Aż tu nagle, pewnego dnia, z piwnicy, w której mieszkała Amelia, zniknęły półki pełne przetworów. Na ich miejsce pojawiły się kartony, puszki z farbą, pędzle i narzędzia. Ludzie, którzy się wprowadzili, rozmawiali najczęściej o remoncie i nowych meblach. Słychać  było też dużo śmiechu dzieci, pukanie, stukanie i wiercenie. Cała zima mięła w hałasie i wielkim poruszeniu, które kojarzyło się Amelii ze

Wszystkim, co nowe. W końcu zatęskniła za ciepłym marcowym słońcem. Postanowiła odgrzebać swoje wyjście do ogrodu, zaczerpnąć świeżego powietrza i poprze chadzać się po starych ścieżkach.

Gdy wyszła na dwór, poczuła jak zawsze na wiosnę delikatny, ciepły powiew pachnących rozmarzniętą ziemię i wschodzącą trawą. Usłyszała śpiew ptaków, a przy wyjściu z domu zauważyła wychylające się śmiało zza progu pierwiosnki….

Zmiany, które zastała w ogrodzie, bardzo ją zaskoczyły. Rabata z roślinami cebulowymi i miejsce, gdzie rosły wrzośce , były co prawda tam gdzie do tej pory, zalane pięknymi kolorami. Żonkile prezentowały się słonecznie, a tulipany wychodzące w kępkach po kilka – w różnych odcieniach czerwieni. Wrzośce kwitły blado i ciemnoróżowo. Zniknęło jednak miejsce, w którym rosła jesienią kapusta, pękate pomarańczowe dynie i sterczące kępki natki pietruszki. Większość działki była rozkopana, wyrównana i błyszczała ciemnym brązem wilgotnej ziemi.

– Cześć! – rzucił znajomy głos zza miarowego bzyczenia skrzydeł. To biedronka Ela. Och, jak miło zrobiło się Amelii. Poczuła, że może w końcu ktoś wytłumaczy jej, o co tu chodzi i skąd te zmiany.

– Witaj – odpowiedziała Amelia. – jak miło cię widzieć. Teraz dopiero zauważyła, że wokoło fruwały też inne owady. Były tam pierwsze rusałki i bielinek kapustnik, który przysiadł na delikatnej sasance.

– Ale zamieszanie – kontynuowała myszka. – wiesz, co tu się dzieje? – spytała.

– Och, tak – skinęła głową biedronka, siadając obok niej. – Tutaj będzie nowy trawnik. Tam dalej – nowy ogródek warzywny – opowiadała jednym tchem Ela. – Obok plac zabaw dla dzieci, o tam, pod naszą starą lipą. A przy wierzbach stanie altana z winoroślą i kwitnącymi pnączami – skończyła i spojrzała na Amelię wyczekująco.

– Będzie pięknie – powiedziała Ela jakby za myszkę. – Taki powiew świeżości był już dawno potrzebny w naszym ogrodzie. Nowi właściciele, nowe pomysły – stwierdziła i  zaczęła zbierać się do lotu. – A poza tym zadbany ogród jest zawsze w modzie.

– Tak, tak – zgodziła się Amelia, która do tej pory nie lubiła zmian. – Masz rację- dodała.

– A po za tym to, co najlepsze, zostało – powiedziała biedronka i rozchyliła skrzydła. – Zobacz, jak wszystko pięknie kwitnie i cieszy się słońcem – mówiła, już lecąc.

– Ty też będziesz mieć zaraz nowe futerko, po zimie. Tak jak ja mam nowe kropki…

Przejdziemy teraz do edukacji matematycznej. Nadal będziemy doskonalić umiejętność dzielenia.

Zapisz w zeszycie

E lekcja 01.04.2020r.

Temat: Potrafię to obliczyć – ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań.

i wykonaj zadania 4 ze str. 16 – podręcznik 

Zadanie 1, 2,3,5 –  zrób w formie analizy ustnej.

Otwórz ćwiczenia z edukacji matematycznej na str. 24 i wykonaj zad. 1,2,3,4. Powodzenia!

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach  https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozeniahttps://szaloneliczby.pl/quizy-dla-dzieci/

Miłego dnia!

Powodzenia, bądź systematyczny/a w wykonywaniu proponowanych przeze mnie zadań. Pozdrawiam.

JĘZYK ANGIELSKI

Hello children! I hope you’re fine.

Dziś powtórzymy i utrwalimy słownictwo oraz czasownik „can” wykonując zadania w naszych ćwiczeniach.

  1. Proszę otworzyć ćwiczenia str.38. W zadaniu 9 uzupełnimy zdania, wpisując w luki „can” lub „can’t” zgodnie z obrazkami.
  2. W zad.10, natomiast, z podanych wyrazów najpierw ułożymy pytania do Goofy’ego , a następnie odpowiemy YES lub NO.

Jestem pewna, że poradziliście sobie z zadaniami wzorowo. Dziękuję i do usłyszenia jutro.

Thank you! Bye-bye!

2.04.2020

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Witajcie!

Dziś : Rosnę i zdrowo się odżywiam!

Na zajęciach;

  • Dostrzegamy zmiany w swoim wyglądzie na przestrzeni lat.
  • Wykonujemy ćwiczenia językowe zgodnie z poleceniami.
  • Rozwiązujemy zadnia matematyczne, wykorzystując  poznane działania.

Posłuchaj piosenki, a dowiesz się, o czym będziemy dziś rozmawiać. https://www.youtube.com/watch?v=PSIH0KfRsR0

Przeczytaj tekst dwa razy pt. ,, Olbrzymy i krasnoludki ” ze str. 38 w podręczniku. Odpowiedz  ustnie na pytania  pod tekstem.

( Dzisiaj już nie czytamy 20 minut i nie zapisujemy zdań. Monitorują rodzice, podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś – wpisać datę) . Powodzenia.

Przeczytaj tekst ze strony 39. Następnie otwórz zeszyt w linie, zapisz:

E Lekcja      02.IV.2020 r.

Temat: Rosnę i zdrowo się odżywiam.

 Odpowiedz na pytania:

  1. Kto w waszym domu jest najwyższy, a kto najniższy?
  2. Czy człowiek rośnie przez całe życie?  Kiedy rośnie najszybciej?
  3. Które części ludzkiego ciała rosną przez całe życie?

Otwórz zeszyt ćwiczeń i uzupełnij strony 48 i 49, zad. 1,2,3,4, zad. 5 ( bez kropki). 

Przeczytaj informacje z ramki w ćwiczeniu na stronie 50.Wykonaj wspólnie z rodzicem ćwiczenia

 6 i 7 ze strony 50.

EDUKACJA MATEMATYCZNA:

Zapisz w zeszycie  E lekcja    02.04.2020r.

Temat:  Rozwiązujemy zadnia matematyczne

i wykonaj zadania 2 i 3 ze str. 17 – podręcznik

 POPROŚ MAMĘ, ABY ZROBIŁA ZDJĘCIE I WYSŁAŁA JE DO MNIE NA MAILA (można również wysłać na Messengera). – ZADANIE NA OCENĘ

Zadanie 1 –  zrób w formie analizy ustnej.  Na str.18 zrób zadania z cyklu „ Pomyślę i rozwiążę”- ustnie, możesz pomóc sobie schematycznymi rysunkami. Powodzenia!

Otwórz ćwiczenia z edukacji matematycznej na str. 25 i wykonaj zad. 1,2.  Przejdź na str. 26, wykonaj zadania 3,4,5,6. Powodzenia!

Dla chętnych można poćwiczyć na stronach  https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozeniahttps://szaloneliczby.pl/quizy-dla-dzieci/

Miłego dnia! Powodzenia, bądź systematyczny/a w wykonywaniu proponowanych przeze mnie zadań. Pozdrawiam.

JĘZYK ANGIELSKI

Hello children!

Dziś moi drodzy nauczymy się opisywać zwierzątka .

1.Proszę w zeszytach zapisać temat i słówka.

Topic: Describing animals. Opisywanie zwierząt.

Kangaroo – kangur

 platypus – dziobak

 emu – struś emu

 shark- rekin

tail – ogon

beak  /bik/– dziób

wing -skrzydło

2.  Proszę otworzyć podręcznik str.42 . W zad.15 przeczytajcie  trzy opisy zwierzątek i  zastanówcie się jakie to zwierzątko 1,2,3 lub 4. Sprawdźmy razem! Tak moi drodzy, mamy opis 1 (kangaroo), 4 (emu) oraz 3 (shark).  Czyli brakuje opisu dziobaka.

3. Opis dziobaka znajdziemy  w zad.16 str.42.  Ale jak widzicie w zdaniach są pytajniki, czyli brakuje wyrazów. Waszym zadaniem będzie w zeszytach napisać ten opis (zamiast pytajników użyjcie wyrazów z ramki.

4. A może jeszcze bardziej utrwalimy  części ciała zwierząt – w ćwiczeniach str.40 zad.13 (podpiszcie części ciała tych dziwnych zwierzątek). A dla chętnych zad.14.

Dziękuję bardzo za dzisiejsze nasze spotkanie – było trochę więcej pisania, no nie?

 Pozdrawiam was serdecznie i do usłyszenia w następnym tygodniu.

Thank you! Bye!Bye!

3.04.2020

Kochani dzisiaj Nasz ukochany PIĄTEK, PIĄTECZEK, PIĄTUNIO!

Ale zanim to nastąpi musimy jeszcze trochę popracować.

EDUKACJA RUCHOWA

Na początek trochę gimnastyki link poniżej:

EDUKACJA POLONISTYCZNA

1.Przeczytaj tekst wiersza dwa razy pt. ,,Sowa” Jana Brzechwy  ze str.40 – 41 w podręczniku. Odpowiedz ustnie  na pytania 1 i 2 pod tekstem.

Po południu zaproś rodziców lub rodzeństwo i przeczytajcie ten sam tekst z podziałem na role.

 ( Dzisiaj już nie czytamy 20 minut i nie zapisujemy zdań. Monitorują rodzice, podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś – wpisać datę) . Powodzenia.

Następnie otwórz zeszyt w linie, zapisz:

E Lekcja      03.IV.2020 r.

Temat: Dbamy o wzrok.

Notatka do zeszytu:

Oczy i uszy to nasze najważniejsze narządy zmysłów. Należy więc o nie dbać, by umożliwiały nam jak najlepsze poznawanie świata. Oczom szkodzi między innymi:

-zbyt jasne światło ,

-za słabe oświetlenie (nie powinno się czytać w ciemnym pomieszczeniu),

 -długotrwałe wpatrywanie się w bliskie przedmioty.

Pod notatką  piszemy: Zasady dbania o wzrok ( kolorowym pisakiem).

A teraz ułóż z rozsypanek wyrazowych zdania i zapisz w zeszycie zasady dbania o wzrok. Pomyśl, który wyraz rozpoczyna zadanie.

książkę przy gazetę czytaj świetle czy zapalonym  
z okulary noś filtrem UV przeciwsłoneczne
zadbaj ilość odpowiednią o snu  
witaminę A bogate spożywaj w produkty  
swój systematyczne wzrok badaj  
przed siedź komputerem nie długo telewizorem i  

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.51 . Zrób zad. 1,2 i 3 ( bez kropeczki ). Na stronie 52 wykonaj polecenia 4 i 5. Powodzenia!

 Przypomnij zasady pisowni „ó’ i „u” zagraj w grę  

http://pisupisu.pl/klasa2/u-i-o-wybierz-nauka

 I jeszcze ciekawostki o oku – poczytaj

Oko

Ludzkie oko to bardzo skomplikowane „urządzenie”. Jest naszym narządem zmysłów, odpowiedzialnym za wzrok. Jego budowa umożliwia widzenie kolorów i kształtów, rozpoznawanie przedmiotów i twarzy, ocenę odległości i wielkości obserwowanych obiektów.

Gałka oczna jest szklistą kulą, znajdującą się w naszym oczodole, czyli specjalnym zagłębieniu w czaszce. Najważniejsze elementy w budowie oka to: rogówka, tęczówka, siatkówka i soczewka. Pozwalają one na odbiór i przetworzenie obrazu docierającego do oka wraz ze światłem. Jednak żeby obraz zobaczyć, potrzebne są jeszcze skomplikowane połączenia nerwowe, które doprowadzają obraz do mózgu. Komórki światłoczułe wysyłają impulsy do naszego „głównego
komputera” umieszczonego w czaszce i wtedy dopiero wiemy, na co patrzymy.

Dla chętnych – obejrzyj teraz sobie filmik o złudzeniach optycznych i zobacz jakie niespodzianki może nam ,,zmalować” nasze oko J

EDUKACJA MATEMATYCZNA:

Otwórz ćwiczenia z edukacji matematycznej na str. 27 i wykonaj zad. 1,2,3,4. 

Przejdź na str. 28, wykonaj zadania 5,6,7,8. Powodzenia!  POPROŚ MAMĘ, ABY ZROBIŁA ZDJĘCIE I WYSŁAŁA JE DO MNIE NA MAILA (można również wysłać na Messengera). – ZADANIE NA OCENĘ

Dbaj o swoje zdrowie i  pamiętaj o zdrowym odpoczynku ! Udanego weekendu

Serdecznie pozdrawiam !

Edukacja muzyczna

Posłuchaj głosów ptaków:

Dzisiejsze zajęcia z muzyki spędzimy na łonie natury. Wyjdź na podwórko i posłuchaj odgłosów ptaków. Niektóre z nich  postaraj się naśladować.

Następnie zrób instrument muzyczny wg własnej koncepcji np. z patyczków, puszek ,sznurka itp. Pomysł zależy od Ciebie!  Rozglądnij się wokół! Powodzenia ! Jeżeli ktoś chce się pochwalić swoim ,,dziełem” wysyła mi zdjęcie do oceny. Liczę na Waszą pomysłowość.

Przypominam!!!CZEKAM NA FILMY, NA KTÓRYCH ŚPIEWACIE PIOSENKĘ  „ZNÓW PRZYSZŁA WIOSNA” OD TYCH OSÓB KTÓRE MI JESZCZE NIE PRZYSŁAŁY

6.04.2020

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Zastanów się, czy lubisz żartować? Jeśli tak, to przeczytaj dwa razy wiersz Jana Brzechwy pt „Prima aprilis” str.57. Odpowiedz  ustnie na pytania 1,2 i 4  pod tekstem.

Dla chętnych  zadania 3, str. 57 wykonaj w zeszycie. Praca na ocenę (do odesłania).

( Dzisiaj już nie czytamy 20 minut i nie zapisujemy zdań. Monitorują rodzice, podpisują się potwierdzając, że przeczytałeś/-aś – wpisać datę) . Powodzenia.

Wiem, że lubicie rymować;-) Przeczytaj więc rymy i wierszyki ze strony 58.

Przepisz rymy do zeszytu. Podkreśl na zielono literkę h. ( pamiętaj o napisaniu E lekcja i daty)

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej na str.66 – 67. Wykonaj zadania:1,2, 3,4 i 5.

I ciekawostka do poczytania:

PRIMA APRILIS oznacza dosłownie pierwszy (dzień) kwietnia, dzień żartów – obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje. Pochodzenie tego zwyczaju nie jest dokładnie wyjaśnione.

EDUKACJA PRZYRODNICZA:

Jeśli masz taką możliwość wyjdź na spacer, podwórko, ogród i zabaw się w obserwatora nie martw się jeśli jest to niemożliwe możesz również obserwacji dokonać wyglądając przez okno.  Możesz zrobić ciekawe zdjęcia, rysunki lub krótkie notatki. Obserwator musi być cierpliwy, spostrzegawczy, sumienny. Rozwijaj w sobie te cechy. Zobacz jak wiosna budzi się w twojej okolicy.

Miłych obserwacji 😊

EDUKACJA SPOŁECZNA:

Napisz w zeszycie 2 przykłady primaaprilisowych żartów .

Podaję Ci  linku, w którym znajdziesz pomysły na primaaprilisowe żarty

EDUKACJA RUCHOWA:

Czas na gimnastykę  zakręć ruletką

Film