Klasa „0”

Wychowanie przedszkolne – zasady pracy zdalnej 

  • Treści programowe do realizacji przesyłam codziennie na stronę szkoły, umieszczane są w zakładce nauczanie zdalne.
  • Dzieci z pomocą rodziców pracują systematycznie, każdego dnia.
  • Monitorowanie postępów dzieci odbywa się w rozmowach indywidualnych z rodzicami przez telefon, sms – y i drogą poczty elektronicznej na mój adres: piotr503@interia.pl
  • Rodzice kontaktują się ze mną telefonicznie, poprzez sms – y i email na adres: piotr503@interia.pl w dogodnym dla nich czasie w ciągu całego tygodnia.
  • Ja piszę email z informacjami do rodziców 2 razy w tygodniu:  na początku tygodnia w poniedziałek dotyczący tematyki na dany tydzień  i w piątek z zapytaniami i  podsumowaniem tygodnia.
  • Praca dzieci w zeszytach i podręcznikach będzie skontrolowana po powrocie do szkoły. Prace plastyczne zbierają w domu do teczek i kiedy wrócimy do szkoły zostaną umieszczone na wystawie. W ten sposób docenimy ich pracę.

wtorek, 17.03.2020

– wykonywanie ćwiczeń doskonalących umiejętność podziału wyrazów na sylaby i głoski,
– wyszukiwanie wyrazów zaczynających się lub kończących się podaną głoską,
– doskonalenie umiejętności pisania poznanych liter-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-litery/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/
– próby czytania sylab, wyrazów i krótkich tekstów – https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/nauka-czytania-cwiczenia-aa-UxJM-Ph4h-Ti6b.html,
– doskonalenie umiejętności pisania poznanych cyfr, dodawanie i porównywanie liczb  w zakresie 10 oraz rozwijanie umiejętności matematycznych
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-cyfry/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-szablony-z-duza-czcionka/ https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/
– wykonywanie ćwiczeń doskonalących grafomotorykę
https://www.kolorowe-obrazki.pl/cwiczenia-grafomotoryczne/
https://www.kolorowe-obrazki.pl/labirynty/
http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/
– ćwiczenia doskonalące sprawność manualną-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-dla-dzieci/

Również Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym.

https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659

środa, 18.03.2020

Dzień dobry!

Kochani Rodzice!  Bez Was nie dam rady, jeśli macie chwilkę podaję propozycje ćwiczeń i zadań dla dzieci na dzisiaj:

Dzisiaj zastanówcie się jak ubieramy się na wiosnę? Możecie narysować jakiś modny strój wiosenny, albo wykleić z różnych materiałów, które macie w domu. Obejrzę Wasze prace po powrocie do szkoły. 

– Napiszcie też w zeszycie 5 linijek szlaczków, mogą być podobne do tych, które już pisaliśmy.

– Obowiązkowo poćwiczcie czytanie wyrazów i krótkich zdań (sześciolatki szczególnie) na te literki, które już poznaliśmy – 5 – 10 minut.

– wybranych 5  wyrazów podzielcie na sylaby (wyklaszczcie tak jak robiliśmy to w szkole), a później zróbcie nakrywki do głoskowania tych wyrazów (białe paski papieru potnijcie na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokażcie po kolei  paluszkiem wymawiając kolejno głoski wyrazu)

Możecie oprócz tych stron internetowych, które wam podałam wczoraj zobaczyć jeszcze na stronę matzoo.pl lub pisu pisu. Są tam różne fajne zadania dla dzieci.

Pani od języka angielskiego prosiła abyście włączali sobie płytę i śpiewali wasze angielskie piosenki.

Powodzenia! Miłej zabawy mam nadzieję, że niedługo się spotkamy .
P. Kasia

czwartek, 19.03.2020

Dzień dobry Kochani!

Bardzo dziękuję Rodzicom i Wszystkim, którzy pomagają Wam w nauce.

Dzisiaj zachęcam Was do poznania litery S, s. Popatrzcie do waszej książeczki  lub elementarza sylabowego na stronę, gdzie jest ta litera. Jaki ma kształt i jak się ją pisze.

– wymyślcie wyrazy rozpoczynające się tą głoską, podzielcie je na sylaby i głoski tak jak wczoraj,

– zachęcam do pracy z zieloną książeczką, uzupełnijcie ćwiczenia dotyczące głoski s (str. 30 -31)

– poproście kogoś starszego aby napisał wam w zeszycie literę s – małą i dużą po linijce i sylaby: sa-, so-, si-, se-, po linijce.

Pamiętajcie o czytaniu na ,,s” – kilka wyrazów 5 – 10 min.

Róbcie sobie przerwy w pracy, wyjdźcie na podwórko, jest piękna pogoda. Pomagajcie rodzicom i waszym bliskim w domu. Nie łobuzujcie, damy radę!

Do zobaczenia P. Kasia

Drodzy rodzice podaję mój mail w razie gdybyście chcieli się ze mną skontaktować, lub dzwońcie albo piszcie sms – y jak do tej pory.    piotr503@interia.pl

piątek, 20.03.2020

Witam w pierwszym dniu kalendarzowej wiosny!

Dzisiaj zajęcie matematyczne.

– Próbujcie liczyć do ilu potraficie różne przedmioty w domu np. misie, samochodziki, klocki, lalki, jajka w lodówce, guziki na koszuli taty itp.

– układajcie po kilka przedmiotów po swojej lewej i prawej stronie (tylko nie jajka!), przeliczajcie ile jest razem, o ile więcej albo o ile mniej jest z lewej czy z prawej strony,

– popatrzcie do waszych zeszytów, która cyferka, które poznaliśmy ( 1-8) jeszcze w pisaniu nie wychodzi wam najlepiej?

– poproście mamę, starszą siostrę, tatę żeby napisał wam w zeszycie tą cyferkę i poćwiczcie jej pisanie.

– Bardzo proszę nie zapomnijcie poczytać przez 5 min.

Dziękuję waszym najbliższym za pomoc, trzymajcie się zdrowo, życzę miłej soboty i niedzieli. Do poniedziałku.

p. Kasia

poniedziałek, 23.03.2020

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny tydzień domowej nauki. W tym tygodniu będziemy zastanawiać się jak dbać o zdrowie na wiosnę? Co robić aby być zdrowym.  Z pewnością należy dbać o higienę, myć ręce, zdrowo się odżywiać czyli jeść owoce i warzywa, ubierać się odpowiednio do pogody. Ważny jest też ruch, dlatego proponuję poćwiczyć troszkę samemu lub z rodzeństwem. Oczywiście jeśli rodzice się zgodzą. Można się przy tym świetnie bawić.

 Oto propozycje na dziś:

– Poszukajcie małej maskotki, może być miś ;

– spróbujcie położyć go na głowie tak, żeby nie spadł i pospacerujcie z nim po pokoju (pamiętając o prostych plecach!),

– teraz podrzucajcie go do góry i łapcie, można klasnąć w ręce kiedy leci do sufitu (uwaga na lampy i żyrandole)

– usiądźcie na podłodze i stopami bez pantofelków złapcie misia i spróbujcie podrzucić do góry

– przerzucajcie misia z ręki do ręki przed sobą i nad głową

– a może wymyślicie jeszcze inną zabawę? Np. rzut do celu.

– sześciolatki niech popatrzą do książeczki: karty pracy 34 -35; przeczytają proste zdania i wykonają polecenia z tej strony.

– Młodsze dzieci niech narysują kredkami lub farbami, jeśli to nie za duży kłopot, ulubiony owoc lub warzywo, które lubią jeść ( sześciolatki też mogą to zrobić jak bardzo się im nudzi). 

– Prace chowajcie, będziemy oglądać i robić wystawy po powrocie do szkoły.

Na koniec składamy życzenia Marysi, bo ma dziś urodziny. Wszyscy śpiewamy jej 100 lat a świętować w szkole będziemy mam nadzieję niedługo.

Dziękuję rodzicom i wszystkim, którzy pomagają mi w pracy, ucząc dzieci w domu.

Do jutra p. Kasia

wtorek, 24.03.2020

Dzień dobry! Dla małych i większych przedszkolaków i reszty rodziny

Jak zwykle bardzo proszę Rodziców o pomoc

Dzisiaj poznacie nową literę – G, g.

– Zobaczcie do waszych kart pracy 36 – 37 (sześciolatki) jak ta litera wygląda, można zobaczyć też do elementarza sylabowego i książeczki pięciolatków.

– wymyślajcie wyrazy rozpoczynające się tą głoską (np. gitara, guma, gwiazda, gra), podzielcie je na sylaby wyklaskując,

– głoskujcie (najlepiej zrobić nakrywki z papieru do głoskowania tych wyrazów; białe paski papieru potnijcie na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokażcie po kolei  paluszkiem wskazującym od lewej do prawej strony wymawiając kolejno głoski wyrazu)

– napiszcie w zeszytach 5 – 6 linijek szlaczków podobnych do tych, które pisaliśmy w szkole,

– kto ma możliwość można zerknąć na ćwiczenia w rozpoznawaniu liter: http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki  lub zakreślać różne poznane litery, które poda mama, tata w zwyczajnej gazecie

– Przeczytajcie głośno rodzicom sylaby, wyrazy i krótki tekst na literkę g.

To wszystko na dziś, miłej pracy.

p. Kasia

25.03.2020

Witajcie Kochani!

Rodzice spisują się na szóstkę, a wy? Mam nadzieję, że także.

Dzisiaj jeszcze popracujemy z literką g.

– poćwiczcie paluszki przed uzupełnianiem kart pracy. Pamiętacie zabawę ,,Dzień dobry… łączymy każdy paluszek kolejno mówiąc : mamo, tato, co, co, co, jadą goście, no, to ,co  i paluszki łączą się kolejno dzień dobry, a na dowidzenia odrywają się od siebie.

– wykonajcie kartę pracy 38 (sześciolatki), podzielcie na sylaby wyrazy z głoską g, poszukajcie gdzie w wyrazach znajduje się głoska g.

– młodsze dzieci niech kolorują obrazki jeśli mają ochotę, albo narysują rzecz na literę g np. garnek, gwóźdź, groch itp.  Starsze też mogą jeśli mają ochotę. Rysunki chowamy i po powrocie do szkoły robimy z nich wystawę.

– pamiętajcie o codziennym czytaniu przez 5-10 min (starsze dzieci)

– wyjdźcie na podwórko, jeśli macie ogródek sprawdźcie, może zakwitły w nim jakieś wiosenne kwiaty? U mnie krokusy przekwitły, ale zaczynają kwitnąć żonkile.

Do zobaczenia, zdrówka p. Kasia

26.03.2020

Dzień dobry!

Witam serdecznie moją drużynę!

Proszę rodziców aby zobaczyli na stronie szkoły w zakładce e-nauczanie nie tylko na zerówkę ale też na klasę pierwszą z datą 26. 03. 2020,Pani Ewa napisała tam dla dzieci polecenia na dzisiaj, ponieważ wg planu lekcji ma zajęcia z dziećmi w czwartek i w piątek. Dlatego proszę o sprawdzanie czwartku i piątku (od 25. 03. 2020, bo od tego dnia obowiązuje nas podstawa programowa), także na pierwszej klasie, nie tylko na zerówce.

Praca na dzisiaj będzie w zeszycie:

– Niech rodzice napiszą wam w zeszycie literkę g duże i g małe i kilka sylab po linijce: ga, go, gi, gu, i – wyraz np. guma.  (Młodsze dzieci mogą rysować , zagrać w grę, są to także propozycje od p. Ewy nie chcemy Was rodzice przeciążać, bo i tak macie wiele obowiązków).

– Pamiętacie o czytaniu? Myślę, że tak, czytajcie codziennie 5 minut.

Dziękuję Rodzicom, że tak bardzo mi pomagają, jeśli z czymś nie zdążycie nie martwcie się jutro też jest dzień.

Miłego dnia p. Kasia

27.03.2020

Dzień dobry

Dzisiaj macie niespodzianki od p. Ewy. Ja bardzo proszę o codzienne czytanie (5 min).

Pozdrawiam p. Kasia

Temat: W gabinecie dentystycznym

Krótkie bajki edukcyjne

Pastusiowe przygody – słuchowiska

Kolorowanki

Łamigłówki

Tapety na monitor komputera

Darmowa aplikacja na smartphona „Czyste Ząbki”

Kolorowanki i łamigłówki – jeden dokument

Pastusiowy Paszport

Jak przygotować koszyczek Wróżki Zębuszki?

Karta szczotkowania ząbków

(Do wyboru)

https://www.akademia-aquafresh.pl/strefa-dzieci.html

30.03.2020

Dzień dobry moi kochani

W tym tygodniu zaczniemy tematykę związaną z wiosną na wsi. Tymczasem pogoda sprawiła nam psikusa, choć to jeszcze nie prima aprilis i za oknem mamy zimę.

Z pewnością macie w domu książeczki z obrazkami przedstawiające zwierzęta na wsi.

Można obejrzeć filmik https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl.

– Obejrzyjcie je z rodzicami, bratem, siostrą.

– opowiedzcie co widzicie na obrazkach, czy są to duże zwierzęta, jak nazywają się dzieci tych zwierząt, gdzie mieszkają; w oborze, kurniku itp.

– podzielcie wyrazy kot, krowa, kura, koza, baran itp. na sylaby (wyklaskując) i na głoski (używając nakrywek z papieru; białe paski papieru pocięte na tyle części ile jest głosek w wyrazie)

– Wykonajcie kartę pracy związaną z tą tematyką nr 43 (sześciolatki), trzeba dopasować zwierzęta do ich domów i policzyć, młodsze dzieci mogą liczyć zwierzęta w książeczce ze zwierzętami, którą oglądały z rodzicami i rodzeństwem (liczymy kolejno przez wskazanie palcem każdego zwierzątka)

– Jeśli macie plastelinę ulepcie wybrane zwierzątko z gospodarstwa, może będzie to cała zagroda? Kto nie ma plasteliny może wykleić na kartce wybrane zwierzątko papierem kolorowym lub narysować i pokolorować kredkami, farbami (prace chowamy na wystawę)

– pamiętajcie o czytaniu z elementarza sylabowego na litery, które już poznaliśmy

Na koniec kolejne życzenia, tym razem dla Tymona, który wczoraj miał urodziny. Życzymy mu wszystkiego najlepszego i śpiewamy głośno 100 lat. Po powrocie do szkoły zrobimy to jeszcze raz.

Do jutra, tęsknię za Wami, mam nadzieję, że niedługo się spotkamy, cierpliwości.

p. Kasia

31.03.2020

Witam moją Drużynę !

Dzisiaj będziemy poznawać literę ł,Ł.

– Odszukajcie z rodzicami w waszych książeczkach literę ł. Karty pracy 44 – 45 (sześciolatki), można też zajrzeć do elementarza sylabowego.  Zobaczcie jak wygląda ta litera, jak się ją pisze. Spróbujcie nakreślić jej kształt w powietrzu, na dywanie czy blacie stołu.

– jakie wyrazy rozpoczynają się tą głoską? Pomyślcie i podajcie kilka przykładów: łapa, łopata, łuk, itp.,

– podzielcie te wyrazy na sylaby ( wyklaskując) i na głoski (z nakrywkami, jak to już robiliśmy)

– wykonajcie tą kartę pracy 44-45; nazwijcie zwierzęta, które widzicie na obrazku i ich młode (dzieci tych zwierząt), wyszukajcie elementy rozpoczynające się głoską ł.

– spróbujcie przeczytać zdania, które są umieszczone pod obrazkiem, lub poczytajcie z elementarza sylabowego na literę ł

– napiszcie w zeszycie litery ł małe, Ł duże i sylaby ła, ło, łe, łu i wyraz łapa po linijce

Dziękuję Rodzicom i wszystkim, którzy Wam pomagają w uczeniu się.

Drużyna czołem!

P. Kasia

Dzisiaj jeszcze macie niespodzianki od pani Halinki z języka angielskiego.

Można w tym tygodniu utrwalić  kolory: posłuchać z naszej płyty „Angielski dla starszaków” Nr.7 „Colours”(piosenka ze słowami), a następnie Nr.8 (wersja karaoke)

i oglądnąć filmik  https://www.youtube.com/watch?v=qCs0pm_D_hM

1.04.2020

Witam serdecznie, dziś prima – aprilis można komuś zrobić psikusa, ale miłego, pamiętajcie o tym.

Pani Gosia pozdrawia Was i prosi, abyście w waszych zeszytach napisali dzisiaj poznaną wczoraj literę Ł.

– napiszcie w zeszytach po linijce małe ł, wielkie Ł, sylaby ła-, ło-, łu, łi-, łe i wyraz łapa. Młodsze dzieci niech także spróbują napisać kilka linijek szlaczków podobnych do tych, które pisaliśmy wcześniej

Ja bardzo proszę o

– wykonanie karty pracy 46, wyszukajcie w podanych tam wyrazach miejsce głoski  ł, spróbujcie utworzyć wyrazy z sylab, młodsze dzieci mogą wykonać kolejną kartę pracy w swojej książeczce

-Poćwiczcie dodawanie,

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209

jeśli nie macie komputera, można dodawać klocki w różnych kolorach, lalki, misie, samochody…

– pamiętajcie o codziennym czytaniu (5 – 10 min)

To wszystko na dzisiaj, jeśli wykonaliście wszystkie zadania jestem z Was dumna!

Mamę lub tatę proszę o wpisanie szóstki w zeszycie.

Trzymajcie się zdrowo, pozdrawiam p. Kasia

2.04.2020

Dzień dobry  kochani

Witam serdecznie moje dzieciaki i rodziców

– Dzisiaj do wykonania karta pracy 47 (sześciolatki), trzeba obejrzeć ilustracje i dopasować odpowiednie naklejki

– i bardzo proszę o codzienne czytanie.

Resztę niespodzianek ma dla was pani Ewa.

Miłego dnia p. Kasia

Dzień dobry dzieci, mam dzisiaj dla was ciekawe materiały i propozycje pracy.

Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Kwoka”

Obejrzyj filmik o kwokach i kurczętach

Praca plastyczna „Kwoka i kurczęta” narysuj kredkami, lub namaluj farbami.

3.04.2020

GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

Zwierzęta dla dzieci po polsku | Nauka i odgadywanie zwierząt

Piosenka dla dzieci Stary Donald farmę miał zwierzęta na gospodarstwie

Zabawy matematyczne -liczenie klocków tak daleko jak potrafię, dodawanie, odejmowanie na klockach lub na liczydłach.

Pisanie szlaczków i poznanych liter w zeszycie.

Witam serdecznie!

I znowu minął kolejny tydzień naszej zdalnej pracy. Jestem bardzo wdzięczna rodzicom, że tak Wam pomagają i pilnują waszej nauki.

Dzisiaj kończymy tematykę związaną z wiosną na wsi. Mamy wspaniale, bo mieszkamy na wsi, możemy wyjść na własne podwórko, mamy obok domu, czy w domu, jakieś zwierzęta, chociażby pieska, kotka.

–  Dlatego chciałam dzisiaj zwrócić wam uwagę moje kochane dzieciaki, jak my traktujemy zwierzęta? Czy dobrze? Czy mają co jeść, czy karmimy je regularnie, czy mają świeżą wodę, miejsce do spania, mieszkania? Jak się bawimy ze swoim pieskiem, kotkiem, czy poświęcamy im trochę uwagi i czasu? Pamiętajcie, zwierzęta też czują, to żywe stworzenia, traktujmy je dobrze.

– w karcie pracy nr 43 jest gra ściganka ,,Kwoka” – proponuję zagrajcie w nią dzisiaj z mamą, tatą, bratem, siostrą. Przeliczajcie oczka na kostce do gry. Można oczywiście zagrać w inną grę planszową, na pewno macie jakieś w domu. Można także narysować taką grę na kartce papieru, pionkami mogą być guziki, ludziki z plasteliny, ułożyć z klocków tor wyścigowy itp. Wiem, że macie wyobraźnię i coś wymyślicie, aby miło spędzić dzień.

– proszę poczytajcie wspólnie z rodzicami ulubioną bajeczkę, porozmawiajcie o niej, może będzie to jakaś śmieszna bajka?

Więcej propozycji ma dla Was dzisiaj pani Ewa, zapraszamy do zabawy i życzymy miłego dnia i kolejnych  dni soboty i niedzieli.

Do poniedziałku p. Kasia

6.04.2020

Witam serdecznie!

Rozpoczynamy Wielki Tydzień, czyli czas przygotowania i przeżywania świąt Wielkanocnych.

Uczymy się do środy (8 kwietnia), a później rozpoczynamy naukę od nowa w środę 915 kwietnia).

– zapraszam do obejrzenia ilustracji  przedstawiającej przygotowania do świąt wielkanocnych– karty pracy nr 39 (sześciolatki) przyklejcie naklejki w odpowiednie miejsca i połączcie takie same wielkie i małe litery, młodsze dzieci też niech odszukają w swojej książeczce kartę pracy z tą tematyką, opowiedzcie co widzicie na ilustracji,

– można obejrzeć filmik „Wielkanocne zwyczaje” –  https://youtu.be/SIyg486T0CY,

– poćwiczcie dzielenie wyrazów : pisanka, baranek, jajko, babka, palma, na sylaby (wyklaskujemy) i głoskowanie (z nakrywkami lub bez)

– poczytajcie z elementarza sylabowego wyrazy i zdania na wybraną literkę ( 5 – 10 min)

Dzisiaj proszę też wszystkie dzieci, aby włączyły się w świąteczne przygotowania i pomogły w domu rodzicom. Posprzątajcie swój pokój,  pościerajcie kurze, poukładajcie zabawki, zróbcie to o co mama prosi.

Życzę Wam wszystkim miłego dnia

p. Kasia

7.04.2020

Dzień dobry kochani!

Dzisiaj cyfra 0

– proszę wykonać kartę pracy 40 – 41, wyszukajcie cyfrę 0 na ilustracji, policzcie pisanki, spróbujcie napisać cyfrę 0

– napiszcie w zeszycie w kratkę 3 linijki cyfry 0, pisze się ją podobnie jak literę o, pamiętajcie o kierunku pisania

– poczytajcie przez chwilę, jak zwykle

– wyjdźcie na podwórko, zobaczcie jak zmienia się przyroda, kwitną kwiaty, drzewa mają pąki

To tyle na dzisiaj, dziękuję rodzicom za pomoc i współpracę, miłego dnia

p. Kasia

8.04.2020

Witam!

Dziś ostatni dzień nauki przed świętami, jednak zachęcam Was do pracy

– wykonajcie 3 małe karteczki. Niech mama napisze na nich znaki: >, <, = (więcej, mniej, tyle samo). Układajcie klocki, guziki, zabawki po kilka przed sobą, po lewej i prawej stronie,  a między nimi znak: więcej, mniej, tyle samo ( w zależności ile przedmiotów ułożyliście)

Np. z lewej strony ułóżcie 3 klocki, a prawej 4; jaki znak położycie pomiędzy nimi? (<). Poćwiczcie chwilkę układając kilka przykładów.

– Wykonajcie kartę pracy 42(sześciolatki),

– oczywiście w tym tygodniu robimy pisanki (prawdziwe), aby zjeść je na śniadanie w niedzielę wielkanocną

Wam Wszystkim Dzieciom i Rodzicom, całym Rodzinom życzę spokojnych, rodzinnych świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Spokoju, cierpliwości i przede wszystkim zdrowia.

Buziaczki dla moich kochanych Przedszkolaczków!

p. Kasia

15.04.2020

Dzień dobry! Witam wszystkich po świętach. Niestety jeszcze nie możemy się spotkać w szkole, ale bądźmy cierpliwi. Aby czas się nie dłużył proponuję zabrać się do pracy. Jak zwykle proszę rodziców o pomoc. Bez Was ani rusz!

Rozpoczynamy temat: Wiosna w ogrodzie.

Mieszkamy na wsi, więc na pewno każdy z was ma obok domu ogródek, chociażby malutki.

(niech dzieci odpowiedzą na te pytania.)

– zastanówcie się jakie prace w ogrodzie wykonujemy wiosną? Na pewno trzeba posprzątać po zimie. Zagrabić resztki liści. Przekopać grządki. Obciąć na krzewach i drzewach niepotrzebne gałązki i posiać na grządkach nasiona roślin.

– a jakich narzędzi  używa ogrodnik?  (grabie, szpadel, motyka, sekator)

– a co jest potrzebne żeby rośliny urosły? (słońce, gleba, woda)

Wy także możecie zostać ogrodnikami i założyć własną hodowlę rośliny np. pomidora, słonecznika itp. Wystarczy mieć nasionko rośliny i zasiać np. w kubeczku po jogurcie wypełnionym ziemią. Kubeczek z siewką postawić  na parapecie okna lub w miejscu jasnym, słonecznym i regularnie podlewać. Kiedy urośnie przesadzić do ogrodu na grządkę i dalej podlewać aż doczekamy się pysznego pomidorka, ogórka (zależy co posialiście). Opowiecie mi o tym po powrocie do szkoły. Powodzenia!

– Proszę także o napisanie w zeszytach kilku linijek szlaczków i oczywiście pamiętajcie o codziennym czytaniu przez 5 – 10 min.

Pozdrawiam Was serdecznie.

p. Kasia

16.04.2020

Wiosenne ogrody

Dzień dobry. Zapraszam do obejrzenia filmu dla dzieci.

Posłuchaj piosenki „W naszym ogródeczku”, zaproś do tańca mamę lub tatę

Zabawa matematyczna: kolorowe ogrody.

Do przeprowadzenia zabawy potrzebne będą figury geometryczne wycięte z papieru kolorowego, a także kartki z bloku rysunkowego. Należy figury wyłożyć na arkusz papieru, posegregować. Wygodniej będzie z nich korzystać. Dorosły kładzie przed dzieckiem kartkę papieru i mówi:

-To jest mój ogród (pokazuje płaszczyznę i umieszcza na środku np. kwadrat). To jest centralne miejsce w moim ogrodzie – klomb z żółtymi kwiatami. Masz do dyspozycji grządki o różnych kształtach, na których rosną kolorowe kwiaty (pokazuje figury geometryczne). Zaprojektuj ogród najpiękniej jak potrafisz.

Zabawa charakteryzuje się tym, że dorosły ma sporo okazji do sugerowania, podpowiadania i ukierunkowywania. W tej zabawie właścicielem następnego ogrodu jest dorosły, aby dziecko układało ornamenty pasowe (np. prostokąt, prostokąt, prostokąt itd., trójkąt, trójkąt, trójkąt, koło, koło, koło, kwadrat, kwadrat, kwadrat).

16.04.2020

Dzień dobry moi Kochani!

Dzisiaj nowa litera – c

– wymyślcie, jakie wyrazy rozpoczynają się tą głoską? (np. cebula, Celina, cukierek, cytryna,)

– podzielcie je na sylaby (wyklaskując )i na głoski ( z nakrywkami, jak robiliśmy to w szkole; białe paski papieru tniemy nożyczkami na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokazujemy palcem wskazującym od lewej do prawej wymawiając kolejne głoski)

– poczytajcie z elementarza sylabowego na literę c

– napiszcie po linijce małe c, wielkie C i sylaby ca-, ce-, cu-, ci- . (można napisać też jutro)

Resztę niespodzianek ma dla Was pani Ewa. Jak zwykle są super!!!

p. Kasia

Niespodzianki od p. Gosi

Zabawy matematyczne – spróbujcie znaleźć w domu przedmioty przypominające kształtem:

(przypominamy nazwy figur geometrycznych)

– koło np. talerz, spodek, zakrętka od słoika, lupa

– kwadrat np. książka, klocek, ścianki kostki do gry,

– prostokąt np. deska do krojenia, zeszyt, bajeczka, kartka z bloku

– trójkąt np.  podstawka pod kubek, wycięta w kształcie trójkąta kolorowa kartka.

Policzcie te przedmioty, których jest najwięcej, a których najmniej? Może jest po tyle samo?

Ułóżcie te przedmioty w rzędzie i przeliczajcie; który przedmiot jest pierwszy? Który piąty, szósty, dziesiąty? (ćwiczymy liczebniki porządkowe)

Miłego dnia!

17.04.2020

Oddział przedszkolny:

Jak zrobić wiosenne sałatki – pracuję w kuchni z mamą. Proponuję wykonanie wiosennej sałatki.

https://polki.pl/przepisy/ksiazki-kucharskie,salatki-wiosenne-31-najlepszych-przepisow,10029626,artykul.html

Zapraszam do zajęć manualnych.

Karty wspierające grafomotorykę, koordynację wzrokowo-słuchową, orientację przestrzenną, określenie właściwej lateralizacji ( do wyboru)

https://przedszkole-karmel.pl/wp-content/uploads/2014/10/karta.021.pdf

https://przedszkole-karmel.pl/wp-content/uploads/2014/10/karta.020.pdf

https://przedszkole-karmel.pl/wp-content/uploads/2014/10/karta.023.pdf

https://przedszkole-karmel.pl/wp-content/uploads/2014/10/karta.024.pdf

Posłuchajcie piosenki:


Witam Was moja drużyno!

Dzisiaj wykonajcie prace plastyczną pt. wiosenny kwiat. Potrzebna będzie mama albo tata do zrobienia stempelka z ziemniaka. (kroimy ziemniaka na połowę  i wycinamy na płaskiej przeciętej połowie kształt samego kwiatu tulipana lub innego kwiatu bez łodygi) . Stempelek moczymy w farbie i odbijamy na kartce. Domalowujemy łodygę i liście (chyba, że na drugiej połowie ziemniaka też rodzice wytną wam kształt listka).  Prace chowamy na wystawę szkolną.

Wyjdźcie też ma podwórko, cieszcie się słońcem i pogodą. Pograjcie w piłkę, może pojeździcie na rowerze pod okiem mamy albo taty.

Rodzicom szczególnie dziękuję za pomoc w zajęciu i gratuluję zdolności manualnych. 6+

Drużyna czołem!

p. Kasia

20.04.2020

Dzień Dory kochani!

Zaczynamy w tym tygodniu rozmaić o naszej Ziemi. Na pewno pamiętacie, jak w tamtym roku sprzątaliśmy koło szkoły w kamizelkach odblaskowych z okazji Dnia Ziemi? Musimy dbać o nasz wspólny dom – Ziemię

– Obejrzyjcie filmiki, są króciutkie

– narysujcie na kartce z bloku, to co na Ziemi podoba Wam się najbardziej. Może to być kwiatek, zwierzątko, nawet wasze ulubione (kotek, piesek). Rysować możecie kredkami albo farbami, jak wolicie.

– poczytajcie też jak zwykle z elementarza sylabowego prze 5-10 min.

Życzę Wam miłego oglądania i pracy. Pozdrawiam Was, a szczególnie Waszych dzielnych Rodziców!

p. Kasia

21.04.2020

Witam Was!

Dzisiaj nowa litera W, w

– Poszukajcie w elementarzu sylabowym, jak ta litera wygląda. Zobaczcie; przypomina trochę M , które stanęło na głowie

– wymyślciewyrazy rozpoczynające się tą głoską (widelec, walizka, wachlarz, wazon, wiadro, woda, wizytówka, wieloryb, wielbłąd, wiewiórka itp.)

– podzielcie te wyrazy na sylaby (wyklaskując) i na głoski z nakrywkami (białe paski papieru tniemy na kawałeczki i układamy model wyrazu – tyle nakrywek ile głosek w wyrazie. Wskazującym palcem prawej ręki pokazujemy po kolei od lewej do prawej nakrywkę i wypowiadamy kolejno głoski wyrazu)

– poczytajcie sylaby, wyrazy i zdania na literę w z elementarza sylabowego

– napiszcie w zeszycie w linie po linijce małe w, wielkie W, sylaby wa-, wo-, we-, wu- , wi- i wyraz woda

W wolnej chwili posłuchajcie piosenek z płyty do języka angielskiego i zróbcie 3 kolejne katechezy z katechizmu. Oczywiście nie wszystko dziś, powolutku ile dacie radę.

To tyle, wyjdźcie na spacer, może zrobicie w piaskownicy kilka babek z piasku? Albo pojeździcie na rowerze pod okiem mamy lub taty.

Dziękuję Rodzicom za pomoc, jesteście świetni. Pozdrawiam moje przedszkolaki.

p. Kasia

22.04.2020

Dzień dobry, mamy kolejny piękny dzień, ale żebyście się nie nudzili dziś zajęcie matematyczne.

– Będą potrzebne patyczki lub guziczki, mogą być klocki albo jakieś inne rzeczy do liczenia np. zakrętki od butelek itp.

– ponieważ cały tydzień poświęcony jest naszej Ziemi i ekologii będziemy liczyć posadzone drzewa (każdy patyczek, klocek, guziczek itp. to jedno drzewo):

– Leśniczy przygotował 5 rzędów, a w każdym miało być po 8 drzew.  Jednak leśniczy zdążył posadzić w każdym rzędzie tylko po kilka drzew i trzeba dosadzić resztę, tak, żeby było po 8 w każdym rzędzie.

 – W pierwszym rzędzie rosło już 5 drzewek. Ile jeszcze trzeba posadzić? (niech dziecko ułoży 5 patyczków i doliczy do 8 dokładając po jednym patyczku)

– w drugim rzędzie rosło 4 drzewka. Ile jeszcze trzeba posadzić? (dzieci postępują tak jak w pierwszym zadaniu. Układają 4 i doliczają dokładając)

– w trzecim rzędzie było 6 sadzonek. Ile dołożymy?( znowu liczą jak wcześniej)

– w czwartym rosły tylko 2 drzewka. Ile trzeba dosadzić?( znowu układają i liczą jak w poprzednich zadaniach)

– w piątym było ich aż 7 ( postępują jak wcześniej).

Przykładowy obrazek zadania:

Jeśli udało Wam się dobrze policzyć gratuluję! Jesteście mistrzami!

Życzę Wam wszystkim miłego dnia

p. Kasia

Pani Gosia prosi, abyście poćwiczyli czytanie na poznaną wczoraj literę W.

23.04.2020

Posłuchaj bajki edukacyjnej „Rady na odpady” – porozmawiaj z rodzicami nt. bajki

www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

Piosenka do słuchania „Nasza planeta”

www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne (poproś mamę lub tatę o wydrukowanie)

cdn.files.smcloud.net/t/media/files/labirynty-dla-dzieci-do-druku.pdf

cdn.files.smcloud.net/t/media/files/grafomotoryka-wiczenia-jak-rysowa.pdf

Życzę miłej pracy.

Witam!

Zapraszam dzisiaj do poćwiczenia odejmowania, podobnie jak wczoraj dodawaliście.

Zadanie 1.

Mama kupiła 8 jabłek, Amelka zjadła 2. Ile zostało?

(ułóżcie 8 patyczków, guziczków itp. i zabierzcie 2, ile zostało?)

Zadanie 2.

Na grządce rosło 8 tulipanów,  Maja zerwała 4 do wazonu. Ile tulipanów zostało na grządce?

(układajcie patyczki jak wcześniej, zabierzcie 4, jaki macie wynik?)

Zadanie 3.

Na drzewie siedziało 8 wróbli, 3 odleciały, bo przestraszył je Fabian. Ile zostało?

(liczymy jak wcześniej z pomocą patyczków)

Marysia zrobiła 8 babek z piasku w piaskownicy, Franio zepsuł 1. Ile zostało?

(liczymy jak poprzednio)

Wystarczy, bo jeszcze niespodzianki ma dla was pani Ewa.

Dziękuję, że tak ładnie pracujecie w domu. I, że rodzice tak bardzo pomagają mi was uczyć.

Do jutra p. Kasia

24.04.2020

Dzień dobry!

Dzisiaj proszę Was o poczytanie z elementarza sylabowego przez 5- 10 minut na jedną z poznanych liter. 

I to tyle, bo p. Ewa na pewno ma coś ciekawego dla Was.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. Pospacerujcie, odpocznijcie i bądźcie zdrowi.

P. Kasia

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do nauki przez zabawę. Mam dla was ciekawe propozycje.

Oglądnij film „W kontakcie z naturą”

www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Napisz szlaczki (dzieci młodsze)

bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-do-druku-04.pdf

Napisz literę m (6-latki)

bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/2/nauka-pisania-m-motyl.pdf

Zagraj w grę memory

scholaris.pl/resources/run/id/49346

Wykonaj zabawkę z recyklingu (poproś o pomoc mamę lub tatę)

www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE&t=210s

Kto ma dzisiaj urodziny? Uporządkuj liczby w kolejności (6-latki)

scholaris.pl/resources/run/id/102208

Śpiewaj z innymi.

http://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Dla chętnych film „Strażnicy ziemi”

www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4

27.04.2020

Dzień dobry!

W tym tygodniu będziemy uczyć się o Polsce.

Polska to nasza ojczyzna. Tu mieszkamy, uczymy się w języku polskim. Jak każdy kraj także Polska ma swoje symbole narodowe.

Pierwszy z nich to hymn, czyli najważniejsza pieśń śpiewana podczas uroczystości państwowych. Kiedy ją śpiewamy stoimy w postawie na ,,baczność”. Posłuchajcie teraz hymnu:

www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ      – hymn Polski

Drugi symbol to  godło : biały orzeł w koronie na czerwonym tle:

Trzeci symbol to flaga biało – czerwona.  Kolor biały oznacza srebro, a także wodę oraz czystość. Kolor czerwony jest symbolem ognia, krwi, oznacza odwagę i waleczność.

– wykonajcie w domu flagę Polski. Wystarczy podzielić kartkę papieru na połowę i jej dolną część pomalować na czerwono.  Później dokleić  patyk i gotowe. Poproście rodziców o pomoc, wiem, że są chętni. Flagę postawcie w pokoju, np. w wazoniku, niech przypomina, że jesteśmy Polakami.

Na koniec przypomnijcie sobie wiersz ,,Katechizm Polskiego dziecka”:

www.youtube.com/watch?v=IoVo3tKKU9Y —W. Bełza Katechizm Polskiego dziecka

To wszystko na dziś, miłego dnia.

p. Kasia

28.04.2020

Dzień dobry!

Na początek informacja dla rodziców dzieci sześcioletnich, czyli naszych przyszłych pierwszaków.

W szkole w sali przedszkolnej na stolikach są rozłożone i podpisane książeczki cz. 4 i cenzurki sześciolatka, czyli informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. To informacja tylko dla rodziców, nigdzie nie trzeba jej zanosić, zostawiamy ją w domu. Gdyby któryś z rodziców miał pytania lub uwagi po zapoznaniu się z tą informacją proszę, o kontakt telefoniczny lub e-mail. Bardzo proszę rodziców o podejście do szkoły i zabranie książki i cenzurki. Nie musi to być jutro, proszę rozdzielić się tak, żeby się raczej nie kontaktować z wiadomych względów. Szkoła jest otwarta, od rana do ok. 13.00 codziennie.

Gdyby któryś rodzic młodszych dzieci chciał podejść po książkę, bo dziecko nie zabrało, też może to zrobić, są jeszcze katechizmy, w nich dzieci tez pracują.

Pamiętajmy, żeby nie przychodzić naraz, tylko co jakiś czas po jednej osobie przez cały tydzień, kiedy macie czas.

Przy okazji dziękuję Wam za Wasze zaangażowanie i cierpliwość. Jesteście kochani.

Dziś temat: Polska w Unii Europejskiej.

Polska, nasza ojczyzna leży w Europie. To taki kontynent, na którym znajdują się też inne państwa np. Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy i wiele innych.

– Zobaczcie jak wygląda mapa Europy: Gdzie jest Polska?

Kraje Europy tworzą Unię Europejską, czyli taką grupę, która nawzajem sobie pomaga i współpracuje ze sobą. Unia Europejska ma także swoją flagę i hymn.

– posłuchajcie hymnu Unii Europejskiej – ,,Oda do radości”

www.youtube.com/watch?v=WQyD-OrASFc – hymn Unii Europejskiej

A tak wygląda flaga Unii Europejskiej, zagadka- Ile gwiazdek jest na fladze?

 – narysujcie, albo wydrukujcie i pokolorujcie odpowiednimi barwami flagę Unii Europejskiej

-nie zapomnijcie poczytać.

Na koniec ważna sprawa. Dziś urodziny ma Alanek, dlatego składamy mu najlepsze życzenia, zdrówka i wszystkiego najlepszego. Wszyscy śpiewamy Mu głośno 100 lat!!! Powtórka życzeń i śpiewu będzie po powrocie do szkoły.

Ściskam Was mocno

p. Kasia

29.04.2020

Witajcie moi mili!

Dzisiaj poznamy stolicę Polski Warszawę. Stolica to najważniejsze miasto w kraju. Ma tam siedzibę rząd, mieszka tam prezydent.

– Obejrzyjcie legendę o powstaniu naszej stolicy  – Warszawy :

www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs – Wars i Sawa

– zapraszam Was teraz na spacer po Warszawie. Zobaczcie jaka jest piękna. Może pojedziemy kiedyś na wycieczkę do naszej stolicy.

Teraz popatrzcie:

www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek – zabytki  Warszawy

Pewnie niektórzy mają już książkę nr 4 (sześciolatki).  Proszę powoli uzupełnijcie sobie początkowe karty pracy, po jednej na dzień.

Młodsze dzieci  w swoich książeczkach niech wykonają kolejną kartę pracy lub pokolorują ulubioną kolorowankę.

Wystarczy na dziś.  Dziękuję Rodzicom za pomoc i zabranie książek ze szkoły. Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy.

P. Kasia

Pani Gosia pozdrawia Was serdecznie i prosi dzisiaj o czytanie przez 5 minut.

Proponuje także aby wziąć patyczki, guziczki, klocki ( 8 sztuk),

–  ułożyć przed sobą i je  kolejno policzyć

– później rozdzielić je tak żeby było po tyle samo. 

– w kolejnym zadaniu trzeba rozdzielić je tak, żeby z jednej strony było więcej, a drugiej mniej. ( np. z jednej strony 3, a drugiej 5), czy jest tylko jedna taka możliwość, czy można utworzyć więcej takich zbiorów?

30.04.2020

Dzień dobry. Mam dla was ciekawe propozycje  do pracy i zabawy.

Temat dnia: Kto Ty jesteś?

Posłuchaj wiersza i naucz się na pamięć.

www.youtube.com/watch?v=SoVENmM_vJU

Obejrzyj film „Polak mały” polskie symbole narodowe

www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Napisz literkę f, F oraz sylaby (6-latki)

bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/9/nauka-pisania-sylaby-F.pdf

Zrób to sam – flaga Polski

www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

Dzień dobry!

Dzisiaj Wczoraj była Warszawa a dzisiaj będzie Kraków. Pewnie niektórzy z Was byli w Krakowie . To piękne zabytkowe miasto z wieloma legendami. 

– obejrzyjcie legendę o smoku Wawelskim:

www.youtube.com/watch?v=FKfB_h7HqC8 – legenda o smoku Wawelskim

– wykonajcie kart ę pracy 14 (sześciolatki), młodsze dzieci mogą zrobić w swoich książeczkach kolejną kartę pracy

To wszystko, bo jeszcze niespodzianki ma pani Ewa.

Miłej majówki, w piątek nie ma zajęć. Odpocznijcie, bądźcie grzeczni, dajcie odetchnąć rodzicom.

p. Kasia

4.05.2020

Dzień dobry!

W tym tygodniu będziemy mówić o wiosennej łące.

Oto propozycje na dzisiejszy dzień:

W środku książeczki dla sześciolatków jest plakat przedstawiający wiosenną łąkę. Można go wypiąć i rozłożyć. Są tam przedstawione rośliny rosnące na łące i zwierzęta tam żyjące. Młodsze dzieci nie mają w swojej książeczce plakatu, dlatego dla wszystkich proponuję filmik:

www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 – wiosenna łąka

– podzielcie na sylaby (wyklaskując) i na głoski wyrazy zwierząt i roślin, które można spotkać na łące:

Motyl, kret, biedronka, żuk, ważka, trawa, jaskier. Głoskujemy z nakrywkami; ( białe paski papieru potnijcie na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokażcie po kolei  paluszkiem wskazującym od lewej do prawej strony wymawiając kolejno głoski wyrazu)

– wykonajcie kartę pracy 15 (sześciolatki), młodsze dzieci mogą wykonać obrazek wiosennej łąki wg propozycji z filmiku, albo w podobny sposób. Sześciolatki także, jeśli mają ochotę.

– sześciolatki proszę o przeczytanie podpisów zwierząt pod obrazkami z karty pracy.

To tyle na dziś, miłej pracy. Dziękuję rodzicom za pomoc, może niedługo się spotkamy. Jeśli będę coś wiedzieć zaraz Was poinformuję.

p. Kasia

5.05.2020

Witam wszystkich serdecznie!

Dzisiaj nowa cyfra – 9.

– proszę wykonać kartę pracy 16 – 17(sześciolatki), popatrzcie na ilustrację i przeliczcie elementy. Których elementów jest 9?, Których elementów jest mniej niż 9? A których elementów jest więcej niż 9?

– młodsze dzieci też niech poszukają w swoich książeczkach cyfrę 9 i wykonają tę kartę pracy.

– napiszcie w zeszycie w kratkę 3 linijki cyfry 9,

– poczytajcie przez chwilę, jak zwykle

– wyjdźcie na podwórko, zobaczcie jak pięknie wyglądają kwitnące drzewa

To wszystko dziękuję Wam i Waszym kochanym Rodzicom za pomoc.

p. Kasia

6.05.2020

Dzień dobry moi kochani!

– Dzisiaj kilka propozycji. Na początek poćwiczcie dodawanie:

www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-domino_51_339  – dodawanie

Kto nie może na komputerze niech w zeszycie w kratkę mama lub tata napisze kilka prostych działań np.

2+2 =

3+1=

4+5 =

6+2=

1+0=

W liczeniu można pomagać sobie patyczkami, guziczkami, klockami, co kto ma i co lubi.

– Widzieliście z pewnością wiosenne kwitnące drzewa. Spróbujcie wykonać taką pracę plastyczną.

Oto podpowiedź jak to zrobić:

kreatywnepraceplastyczne.blogspot.com/2015/04/praca-plastyczna-wiosenne-drzewo.html

Są to oczywiście propozycje, nie wszystko musi być zrobione dziś. Jest jeszcze jutro, pojutrze, po….

Na koniec ważna sprawa. Dziś urodziny ma Lilianka. Życzymy jej dużo zdrówka, radości  i szczęścia. Żeby zawsze była taką uśmiechniętą Iskierką.  Śpiewamy wszyscy głośno 100 lat. Po powrocie do szkoły będzie powtórka życzeń i śpiewu.

Ech… tyle imprezek nas omija to już czwarte urodzinki na kwarantannie.

Ściskam Was mocno, choć nie wolno

p. Kasia 

Pani Gosia Was pozdrawia i prosi, abyście pamiętali o czytaniu. 5 – 10 minut dzisiaj.

Zaprasza też na krótką gimnastykę pod okiem rodziców, a najlepiej razem z nimi

www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M – ćwiczenia

7.05.2020

Dzień dobry. Zapraszam na zajęcia. Tematem zajęć będą „Owady na łące”

chwilezachwycone.blogspot.com/2016/04/owady-na-ace.html

Wykonaj pracę plastyczną „Owady na łące” (technika dowolna). Poproś rodziców o przesłanie zdjęcia na email

buczek.ewa997@gmail.com

Zaśpiewaj z panią Nutką

www.bing.com/videos/search?q=podzia%c5%82+na+g%c5%82oski+i+sylaby++testy+kl.I&&view=detail&mid=5205530092069623B26B5205530092069623B26B&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dpodzia%25c5%2582%2Bna%2Bg%25c5%2582oski%2Bi%2Bsylaby%2B%2Btesty%2Bkl.I%26FORM%3DHDRSC3

Obejrzyj bajkę

www.bing.com/videos/search?q=pszcz%c3%b3%c5%82ka+maja&&view=detail&mid=F63C1DCA4D2669A0F68EF63C1DCA4D2669A0F68E&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dpszcz%25C3%25B3%25C5%2582ka%2520maja%26qs%3DHS%26form%3DQBVDMH%26sp%3D1%26pq%3Dpszc%26sc%3D8-4%26cvid%3D3EA6F36D81FD4EDBA0122BE45E14AD58

Miłej zabawy i nauki

Dzień dobry

Dzisiaj ciekawe propozycje ma dla Was pani Ewa.

–  ja proszę, abyście poczytali jak zwykle z elementarza sylabowego przez 5-10 min.

–  może macie w domu jakąś ulubioną książeczkę – bajeczkę, którą chętnie poczytacie z rodzicami np. na dobranoc.

Życzę Wam miłego dnia.

p. Kasia

8.05.2020

Oddział przedszkolny:

Ptasie koncerty

Narysuj ptaka wg wzoru

 www.youtube.com/watch?v=XcS0ZSBvLpA

Posłuchajcie wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio” – zwróćcie uwagę na humorystyczny charakter utworu. Powtarzajcie słowa dźwiękonaśladowcze.

www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=sEN2qcFi1Zc&feature=emb_title

W ramach gimnastyki zapraszam na ćwiczenia z piłką

www.youtube.com/watch?v=-gucF0NzzkM&feature=emb_title

Powodzenia!

Witam wszystkich serdecznie!

Dzisiaj poćwiczcie odejmowanie

– proszę bardzo, aby mama lub tata napisali  wam w zeszycie kilka działań np.

4 – 2 =

6 – 3 =

5 – 1 =

9 – 4 =

2 – 1 =

7 – 0 =

W liczeniu pomagajcie sobie patyczkami,  guziczkami, liczydłem, tym co jest dla Was najbardziej wygodne i co lubicie.

To tyle, bo czekają Was jeszcze super fajne rzeczy od pani Ewy.

Pa, pa moi Kochani mali i duzi

p. Kasia

11.05.2020

Dzień dobry moje kochane Przedszkolaczki z Rodzicami!

W tym tygodniu zaczynamy rozmawiać o wodzie.

– Obejrzyjcie film:

www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8 – obieg wody w przyrodzie

– Napiszcie w zeszytach w linie 4 linijki szlaczków

Może poeksperymentujecie z wodą? Oczywiście z pomocą rodziców

www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ – eksperymenty z wodą

– poczytajcie też chwileczkę jak zwykle.

To wszystko, dziękuję Rodzicom za pomoc.

p. Kasia

12.05.2020

Witam serdecznie moje Dzieciaki !

Dzisiaj nowa litera –  y, Y.

Występuje ona w języku polskim tylko w środku lub na końcu wyrazu.

– Zastanówcie się jakie wyrazy kończą się głoską y? np. domy, komary, dymy, lisy, listy, koty, psy, ryby, kury..itp.

– podzielcie te wyrazy na sylaby (wyklaskując) i na głoski ( z nakrywkami, lub bez jeśli ktoś już dobrze potrafi głoskować)

– wykonajcie kartę pracy nr 18 – 19 (sześciolatki), młodsze dzieci w swojej książeczce też niech odszukają tą literę i uzupełnią

– napiszcie w zeszytach w linie wielką literę Y, małą literę y po linijce i sylaby: my – , ty-, sy -, ły -, wy -, i wyraz domy

– poczytajcie elementarza sylabowego wyrazy przy literce y, lub ze swojej karty pracy (sześciolatki)

Dacie radę! Powodzenia! Jestem z Was dumna

p. Kasia

13.05.2020

Dzień dobry!

Jak zwykle proszę Waszych Rodziców o pomoc.

Dzisiaj mam dla Was ciekawe propozycje:

– obejrzyjcie filmik:

www.youtube.com/watch?v=3dls5H-smSw – wędrówki skrzata Borówki – staw

– pod koniec filmu jest propozycja wykonania stawu, spróbujcie zrobić podobny, jeśli chcecie możecie wysłać zdjęcie na mój mail piotr503@interia. pl 

– posłuchajcie piosenki:

www.youtube.com/watch?v=0GaPsIIdW2c – 5 małych żabek

– nie zapomnijcie o czytaniu moi kochani

Pozdrawiam Was wszystkich a mamę i tatę uściskajcie mocno ode mnie, w podziękowaniu za codzienną pomoc w Waszej nauce.

p. Kasia

Pani Gosia  pozdrawia Was serdecznie i prosi o wykonanie karty pracy 20. Należy poćwiczyć jeszcze z głoską y, którą poznaliśmy wczoraj.

Ściska Was mocno i tęskni za Wami tak samo jak ja.

14.05.2020

Dzień dobry. Zapraszam na zdalne nauczanie

Eksperymenty z wodą

Obejrzyj film „Zabawy z wodą”

www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

Powtórz literę W, w (6-latki)

Posłuchaj i powtórz

www.youtube.com/watch?v=Zesv114dtmM

Czytaj sylabami

www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

Obejrzyj i opowiedz

scholaris.pl/resources/run/id/50062

Dzień dobry!

Dzisiaj wiele niespodzianek ma dla Was pani Ewa, jak już wszystko zrobicie, poruszajcie się trochę:

www.youtube.com/watch?v=Twc7suv_Om0  – taniec zygzak

życzę Wam miłego dnia (te wasze stawiki piękne, nie mogę się napatrzeć)

p. Kasia

15.05.2020

Dzień dobry. Przesyłam Wam ciekawe zadania.

Temat: Pojazdy na wodzie.

Śpiewaj z innymi „Kolorowa rybka”

www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8

Obejrzyj bajkę „Mała Syrenka. Dzieciństwo Ariel”.

www.bing.com/videos/search?q=Bajka+dla+dzieci+Syrenka&qs=n&sp=-1&pq=bajka+dla+dzieci+syrenka&sc=0-24&sk=&cvid=2F22F1439FC145EFB93BBA690BFB4E54&ru=%2fsearch%3fq%3dBajka%2bdla%2bdzieci%2bSyrenka%26qs%3dn%26form%3dQBRE%26sp%3d-1%26pq%3dbajka%2bdla%2bdzieci%2bsyrenka%26sc%3d0-24%26sk%3d%26cvid%3d2F22F1439FC145EFB93BBA690BFB4E54&view=detail&mmscn=vwrc&mid=AB1DC906E1E77C7D10C5AB1DC906E1E77C7D10C5&FORM=WRVORC

Oblicz:

proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_dodawanie_01.pdf

Obejrzyj prezentację „Pojazdy na wodzie”

chomikuj.pl/halszka64/Pojazdy/na+wodzie

Wykonaj z rodzicami statek techniką origami

chomikuj.pl/halszka64/Pojazdy/na+wodzie

Powodzenia!

Poproś rodziców o wykonanie zdjęcia pracy i przesłanie:

buczek.ewa997@gmail.com

Dzień dobry!

Zapraszam dzisiaj na matematykę, obejrzyjcie filmiki:

www.youtube.com/watch?v=IEMUSUNCINQ – Cyferki, nauka liczenia

www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo – dodawanie na cukierkach

to wszystko, jeszcze pani Ewa pewnie Was zaskoczy jak zwykle super propozycjami.

Życzę Wam miłej soboty i niedzieli

p. Kasia

18. 05.20 poniedziałek

Dzień dobry Kochani !

Ten tydzień poświęcimy mamie, tacie i rodzinie.

– zaproście mamę do posłuchania piosenki:

www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g  – ,,Jesteś mamo skarbem mym”

– obejrzyjcie i posłuchajcie:

www.youtube.com/watch?v=R_mjrUeAkiA  – jak nasza mama hodowała potwora

– wykonajcie kartę pracy 22-23 (sześciolatki), młodsze dzieci niech wykonają kolejną kartę pracy w swojej książeczce

– spróbujcie wykonać:

www.youtube.com/watch?v=lFBmzm6fRXg  – laurka dla mamy (możecie robić po trochu przez tydzień. Dzień mamy jest 26 maja. Możecie też zrobić inną, wymalować kwiaty, serce co chcecie i potraficie)

– poczytajcie troszkę znowu z elementarza

To wszystko, dacie radę!

p. Kasia

19.05.20 wtorek

Witam Wszystkich serdecznie!

Dzisiaj nowa litera  – n.

-ale wcześniej posłuchajcie z tatą piosenki:

www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno –,,Nie boję się, gdy ciemno jest”

– pomyślcie jakie wyrazy rozpoczynają się tą głoską? Np. narty, nos, nosorożec, nogi, Nela.

– podzielcie te wyrazy na sylaby (wyklaskując) i na głoski (z nakrywkami lub, jeśli ktoś potrafi to bez)

– wykonajcie kartę pracy 24 -25 (sześciolatki), zaznaczcie wszystkie elementy na obrazku rozpoczynające się głoską n, przyklejcie naklejki w odpowiednie miejsca i przeczytajcie tekst z tej strony.

–  młodsze dzieci niech odszukają w swojej książeczce kartę pracy z literą n i postarają się uzupełnić

– napiszcie w zeszycie w linie, po linijce n – małe, N – wielkie, sylaby na-, ne-, nu-,  ny-, ni-, wyraz nos, Nela.

Do laurki, którą robicie dla mamy dołączcie życzenia dla taty, chyba, że zrobicie dla Taty osobną laurkę.

Bardzo proszę, aby zrobić zdjęcia dzieci z laurkami i przysłać do mnie na mail piotr503@interia.pl. Jak możecie kochani Rodzice to do piątku tego tygodnia. Jeśli nie dacie rady nic się nie stanie, ale bardzo mi zależy. I kto nie odpisał na mail odnośnie powrotu do szkoły, to proszę napisać, że dziecko pozostaje pod waszą opieką i nadal uczy się zdalnie. Musimy mieć udokumentowane w szkole. To wszystko, bo dzieciom dałam dużo roboty i Wam też. Dziękuję pięknie za pomoc i współpracę. p. Kasia

20.05.20 środa

Dzień dobry Kochani!

Na początek informacja: Prosiłam o zdjęcia dzieci z laurkami, jednak proszę tylko o same laurki, dzieci nie może być. Gdyby były w grupie to tak, ale pojedynczo nie mogą być. Przepraszam za kłopot i zamieszanie. Wybaczcie mi.

A dzisiaj proszę tylko o zrobienie karty pracy 26 (sześciolatki), młodsze dzieci niech robią laurki i kończcie sobie to co zadałam wczoraj.

Pani Gosia zaprasza do zabawy na podwórku. Pograjcie w piłkę, pojeździjcie na rowerze, oczywiście pod okiem rodziców.

To wszystko, jesteście dzielni i jestem z Was dumna

p. Kasia

21.05.2020

Dzień dobry. Witam Was serdecznie w kolejnym dniu nauki zdalnej

Temat dnia: Moje rodzeństwo

Wykonaj kartę pracy „Drzewo genealogiczne mojej rodziny”

przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf

Obejrzyj film „Przygody Bolka i Lolka”

www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

Powtórz literę r ( 6-latki)

nowowydane.pl/cen/501-alfabet-litera-r

Liczymy sylaby

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4fb984bae5477d8f8e7cb2bf0467da09_/lesson/lesson/index.html

Obejrzyj spektakl teatralny „Baśń o trzech konikach”

iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

Obejrzyj i opowiedz „Moja rodzina”

www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

Śpiewaj z innymi „A ja wolę moją mamę”

www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs

Powodzenia!!!

Dzień dobry!

Dzisiaj wiele niespodzianek ma dla Was pani Ewa, ja proszę tylko żebyście nie zapomnieli o czytaniu, może to być nawet zwykła bajeczka, którą lubicie. Poczytajcie z mamą albo tatą i nie zapomnijcie o laurkach.

p. Kasia

22.05.2020

Temat: Przyjęcie dla naszych rodziców

Zapraszam do obejrzenia prezentacji: Moja rodzina.

http://scholaris.pl/zasob/104894

Powtórz literę M i A

www.youtube.com/watch?v=Z_oCl9z8tcQ

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/41c031e3059fd5cca6532a791cb559b6_/index.html

Zagraj w grę „Figury”

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html

Zrób to sam: Tulipany na Dzień Mamy

www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s

Zapraszam na gimnastykę

miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

Powodzenia!

Witam serdecznie moje Przedszkolaki!

Dzisiaj zagrajcie w memory i poćwiczcie pamięć, może spodobają się wam też inne matematyczne zabawy z tej strony? (matzoo)

www.matzoo.pl/zerowka/matmemorki-8-elementow_49_389 – memorki 8 elementów.

To wszystko, bo jeszcze pani Ewa ma mnóstwo super propozycji.

Pa, pa, miłego weekendu!

p. Kasia

25.05.2020

Dzień dobry!

Rozpoczynamy tematykę związaną z Międzynarodowym Dniem Dziecka, a więc świętem wszystkich dzieci na całym świecie.

– popatrz i posłuchaj:

 www.youtube.com/watch?v=iq45p3pPSsM – Murzynek Bambo

–  Dzisiaj głoska z, popatrzcie w wasze karty pracy 28 -29 (sześciolatki), młodsze dzieci też niech odnajdą w swoich książeczkach tą literę,

– jakie wyrazy rozpoczynają się głoską z? (zamek, zupa, zebra, zegar, zakładka, znak itp.)

– podzielcie te wyrazy na sylaby ( wyklaskując) i głoskujcie (z nakrywkami lub bez)

– wykonajcie kartę pracy 28 – 29 naklejcie litery z przy obrazkach rozpoczynających się tą głoską,  przeczytajcie tekst umieszczony pod ilustracją, młodsze dzieci też nich uzupełnią swoją kartę pracy

– napiszcie w zeszycie w linie po linijce wielkie Z, małe z, sylaby: za-, ze-, zy-, zi-, zu-,  i wyraz zamek.

– poczytajcie z elementarza sylabowego wyrazy, zdania na literę z.

Dla chętnych:

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/51c0c8e947b6c8f70d7d06184077b767_/lesson/lesson/index.html – gdzie ukryły się głoski?

To wszystko, moi mili, dziękuję Rodzicom za pomoc, na jutro niech mama i tata przygotują sobie kawę i ciasteczko, albo to co lubią i najbardziej im smakuje.

26.05.2020

Dzień dobry!

Dzisiaj bardzo króciutka niespodzianka. Nie uczymy się, jest Święto Mamy i Taty. Kawa, ciasteczko, lody i patrzymy.

Prezentacja

Prezentacja wersja pdf

Dziękuję Wam Kochani Rodzice za ten czas nauki na odległość.

p. Kasia

27.05.20 środa

Witam w środę i zapraszam do nauki zdalnej, dzisiejszy temat to: o czym marzą dzieci?

Ciekawe o czym marzycie?

– Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ywQyez8FANw – Radiowe nutki – o czym marzą dzieci

– wykonajcie kartę pracy 30 (sześciolatki), trzeba połączyć obrazki z właściwymi modelami głoskowymi, pokolorować miejsca, w których słyszą głoskę z, przeczytać zdania i uzupełnić je nalepkami. Poćwiczyć pisanie ,,z” po śladzie i samodzielnie. Młodsze dzieci niech dokończą to co robiły w poniedziałek w książeczkach i zeszytach.

– zabawy z matematyką:

https://www.matzoo.pl/zerowka/skopiuj-i-kontynuuj-wzor_49_352 – skopiuj wzór (matzoo)

Miłej pracy i zabawy, mam nadzieję, że udało się Wam wczoraj obejrzeć prezentację, albo chociaż zdjęcia. Dziękuje Rodzicom, bez nich nic nie było by możliwe.

p. Kasia

Pani Gosia zaprasza do króciutkiej gimnastyki przy piosence

Posłuchajcie piosenki i poćwiczcie:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ – najpierw skłon

Pozdrawiamy!!!

28.05.2020

Dzień dobry! Dzisiaj wiele niespodzianek ma dla Was pani Ewa, ja zapraszam do posłuchania piosenki i poruszania się w jej rytm

www.youtube.com/watch?v=pKzPk-vFIag – piosenki dla dzieci ,,Kaczuszka” i wiele innych.

To wszystko miłego dnia

p. Kasia

Dzień dobry. Zapraszam na zajęcia

Temat: Dzień Dziecka

Posłuchaj audycji „Dzień Dziecka na świecie”

www.polskieradio.pl/18/4775/Artykul/2408491,Dzien-Dziecka-na-swiecie

Ćwiczenia ruchowe

www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

Poćwicz czytanie

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/52d1ef34a02df156cb465cbd538b7dda_/index.html

Rysuj bez odrywania ręki

naszelementarz.men.gov.pl/generator/worksheet/83515335d5ddd6c546a7327cfb75a007c4d5377a9bb37b73ae489cab195a925a/

Dodawaj i odejmuj

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1c79d19eacb6ef63ce459d30ebdd9be4_/index.html

Powodzenia!

29.05.2020

Temat: Dzień dziecka

Obejrzyj bajkę „Ja mam prawo, Ty masz prawo”

tuptuptup.org.pl/ja-prawo-prawo/

Posłuchaj piosenki „Piosenka o prawach dziecka”

www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

Zrób to sam „Kukiełka na Dzień Dziecka”

www.youtube.com/watch?v=pRMXWxPT3b4

Liczenie (chętne dzieci)

zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c27fe33e10204050909453826ab201db_/index.html

Witam Wszystkich serdecznie!

Zapraszam Was dzisiaj do ćwiczeń  w czytaniu:

http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab – pisu pisu ile sylab

http://pisupisu.pl/przedszkole/sylaby-dla-najmlodszych – pisu pisu sylaby dla najmłodszych

To wszystko, zobaczcie co przygotowała pani Ewa, będzie super, powodzenia!

p. Kasia

02.06.2020 wtorek

Dzień dobry! Zapraszam do pracy. W tym tygodniu odbywamy podróże.

Posłuchaj i zaśpiewaj:

www.youtube.com/watch?v=t1MW13FPOFE – karaoke dla dzieci – karuzela

Zobacz i posłuchaj:

www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48 – kontynenty świata

Wykonaj kartę pracy 32 – 33 (sześciolatki), młodsze dzieci niech wykonają kolejną kartę pracy w swojej książeczce, albo uzupełnią to , co jeszcze mają niezrobione.

Policz:

https://www.matzoo.pl/zerowka/ile-przedmiotow_50_353 – ile przedmiotów matzoo

Powodzenia! Bardzo dziękuję Rodzicom za pomoc.

p. Kasia

03.06.20 środa

Witajcie moi Kochani!

Dzisiaj cyfra 10.

Posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=o_ECELn4O_s – Na wyspach Bergamutach

Wykonajcie kartę pracy 34-35 (sześciolatki), należy przeliczyć elementy na obrazku, dorysować tak, aby było ich 10, napisać liczbę 10 z zachowaniem właściwego kierunku pisania. Młodsze dzieci też nich wykonają kartę pracy z cyfrą 10 w swoich książeczkach.

Napiszcie w zeszytach w kratkę 3 linijki liczby 10, pamiętając o odpowiednich odstępach.

Dla chętnych:

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-zakresie-10-test_51_191 -dodawanie w zakresie 10 matzoo

Pani Gosia proponuje:

Poćwicz pod okiem rodziców:

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 – ćwiczenia dla dzieci, prawidłowa postawa

To wszystko dziękujemy pięknie i pozdrawiamy. Do jutra

p. Kasia

4.06.2020

Dzień dobry. Witam Was i zapraszam do zajęć

Temat: W bibliotece

Obejrzyj bajkę „W bibliotece”

www.bing.com/videos/search?q=prezentacja+biblioteka+dla+dzieci&ru=%2fvideos%2fsearch%3fq%3dprezentacja%2bbiblioteka%2bdla%2bdzieci%26FORM%3dHDRSC4&view=detail&mid=EDED048BC4E7F295F7DBEDED048BC4E7F295F7DB&rvsmid=5719DF4E10E29A93BC705719DF4E10E29A93BC70&FORM=VDRVRV

Prezentacja „Jak powstaje książka”

www.bing.com/videos/search?q=prezentacja+biblioteka+dla+dzieci&ru=%2fvideos%2fsearch%3fq%3dprezentacja%2bbiblioteka%2bdla%2bdzieci%26FORM%3dHDRSC4&view=detail&mid=EDED048BC4E7F295F7DBEDED048BC4E7F295F7DB&rvsmid=5719DF4E10E29A93BC705719DF4E10E29A93BC70&FORM=VDRVRV

Wykonaj kartę pracy

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-zamek.pdf

Karta pracy – liczebniki porządkowe

https://drive.google.com/file/d/13z472ds8_6wX7mcJFF1HTI3StLH_7gE3/view

Napisz szlaczki po śladzie

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-6.pdf

Napisz literę z ( 6-latki)

http://pisupisu.pl/upload/literki/z.pdf

Poćwicz przy muzyce

Powodzenia !

Dzień dobry!

Dzisiaj podróż do biblioteki. Pamiętacie jak jesienią byliśmy na wycieczce w kinie i w bibliotece w Dębicy?

Obejrzyjcie:

https://www.youtube.com/watch?v=VkFhIN2xMbk –  Czy to biblioteka?

https://www.youtube.com/watch?v=AQAQ1_53kYA – świnka Pepa i biblioteka

Wykonajcie kartę pracy 36 (sześciolatki), młodsze dzieci w swojej książeczce uzupełniają kolejną kartę pracy.

Pamiętajcie o codziennym czytaniu, może macie jakąś ulubioną książkę? Można zrobić do niej zakładkę, żeby zaznaczyć, gdzie czytacie. Oto propozycja:

https://www.youtube.com/watch?v=X8XxmDUvybI – zakładka do książki

To wszystko, bo jeszcze pani Ewa jak zwykle coś fajnego dla Was przygotowała.

Do jutra moi kochani

p. Kasia

5.06.2020

Temat: Warzywa i owoce na talerzu

Obejrzyj film „Jak rosną truskawki”

https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-29,19827563

Dzień dobry!

Dzisiaj podróżujemy do krainy baśni.

Wybierzcie swoją ulubioną baśń i poczytajcie z rodzicami, a może ktoś da radę sam?

Wykonajcie do niej ilustrację. Może to będzie zamek, może księżniczka, a może smok?

Możecie malować kredkami, farbami, albo ulepić postać z baśni z plasteliny.

To wszystko, bo wczoraj mieliście dość dużo pracy, a teraz ciepło i wiem, że nie chce się siedzieć w domu.

No i jeszcze najważniejsza rzecz. W sobotę nasza Maja ma urodziny. Więc składamy jej najlepsze życzenia, zdrówka, mnóstwo koleżanek, żeby wreszcie mogła się z nimi bawić, dużo wspaniałych prezentów i szczęścia. Śpiewamy wszyscy głośno 100 lat. Bądź zawsze wesoła Majeczko! 

p. Kasia

08.06.20 poniedziałek

Dzień Dobry Wszystkim Przedszkolakom i Rodzicom!

W tym tygodniu uczymy się tylko 3 dni, czwartek i piątek jest wolny od zajęć.

Zaczynamy. Dziś temat: Morskie głębiny.

Popatrz:

https://www.youtube.com/watch?v=RPAjYaMu0rI – cudowny podwodny świat cz. 1 Azja

Wykonaj kartę pracy, kto nie może wydrukować niech spróbuje namalować sam

file:///C:/Users/KP/Downloads/Documents/grafomotoryka-zolw.pdf   – żółw

Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=F5xtCa4MPjk&vl=pl – Ocean nam niestraszny

Nie zapomnij poczytać, oczywiście można z elementarza, albo dowolnej książeczki, którą lubicie

http://pisupisu.pl/klasa1/czytaj-i-klikaj – czytaj i klikaj

Powodzenia! Ściskam Was mocno i dziękuję Rodzicom i pozostałym Domownikom za pomoc.

p. Kasia

09.06.20 wtorek

Dzień dobry. Zaczynamy tematy o lecie. Tą porę roku dzieci lubią najbardziej.

Na początek gimnastyka pod okiem rodziców:

https://www.youtube.com/watch?v=wrSct26paXo – gimnastyka dla dzieci

Obejrzyjcie z rodzicami, poproście o przeczytanie:

https://www.youtube.com/watch?v=zFh6BVu1eWg – Jan Brzechwa ,,Przyjście lata”

Na podstawie obejrzanego i usłyszanego wiersza wykonajcie kartę pracy 37.

Należy umieścić nalepki w odpowiednich miejscach, powiedzcie jakie głoski słyszycie na początku nazw środków lokomocji, podzielcie te wyrazy na sylaby i głoski. Na koniec pokolorujcie obrazek. Młodsze dzieci niech uzupełnią jedną kartę pracy w książeczkach, jeśli jeszcze nie zrobiły wszystkiego.

Jeśli masz ochotę pokoloruj lub narysuj własny kwiat lata:

file:///C:/Users/KP/Downloads/Documents/grafomotoryka-folklor-kwiat-01.pdf – kolorowanka kwiat

Poćwicz dodawanie (sześciolatki i chętne dzieci):

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-zakresie-10-test_51_191 – dodawanie w zakresie 10 – test matzoo

Powodzenia! Pozdrawiam Was wszystkich

p. Kasia

10.06.2020 środa

Dzień dobry!

Dzisiaj ostatnia głoska h.

Poszukajcie w elementarzu sylabowym, jak ta litera wygląda. Sześciolatki mogą zobaczyć do karty pracy 38 – 39 i ją uzupełnić (trzeba odszukać obrazki przedstawiające przedmioty na głoskę h i je zaznaczyć)

– wymyślcie wyrazy rozpoczynające się tą głoską (hamak, helikopter, hulajnoga, hipopotam, Hania, huśtawka itp.)

– podzielcie te wyrazy na sylaby (wyklaskując) i na głoski z nakrywkami lub bez jeśli ktoś ma wprawę; przypominam jak to robiliśmy w szkole: białe paski papieru tniemy na kawałeczki i układamy model wyrazu – tyle nakrywek ile głosek w wyrazie. Wskazującym palcem prawej ręki pokazujemy po kolei od lewej do prawej nakrywkę i wypowiadamy kolejno głoski wyrazu

– poczytajcie sylaby, wyrazy i zdania na literę h z elementarza sylabowego lub poczytajcie zdania z karty pracy

– napiszcie w zeszycie w linie po linijce małe h, wielkie H, sylaby ha-, ho-, he-, hu- ,hi- i wyraz hamak, Hania

To wszystko, następne zajęcia dopiero w poniedziałek. Pięknie dziękuję Rodzicom za pomoc i zaangażowanie, a z moich Przedszkolaków jestem dumna, że tak pilnie się uczą.

p. Kasia

Pani Gosia zaprasza do zajęć matematycznych:

https://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-10_52_5 – odejmowanie w zakresie 10 test – matzoo

Pozdrawiamy serdecznie!

15.06.2020

15.06.2020 poniedziałek

Dzień dobry!

Zaczynamy nowy tydzień pracy. Wtorek, środa i czwartek dla szkoły podstawowej to dni wolne, bo 8 klasa pisze egzamin, ale przedszkola pracują, więc my cały tydzień mamy zajęcia.

Dziś temat: Jak zachować się w czasie burzy?

Zobacz:

https://nawypadekgdy.pl/nie-zaklinaj-pogody-dzialaj-poradnik-dla-kazdego-w-razie-burzy/ – jak zachować się w czasie burzy?

Wykonaj kartę pracy 40 (sześciolatki), należy pokolorować przedmioty rozpoczynające się głoską h, poćwiczyć pisanie głoski h po śladzie i samodzielnie. Młodsze dzieci mogą dokończyć pracę w swoich książeczkach, lub szlaczki w zeszytach.

Dla chętnych:

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-h-189 – litera h do pisania

Poćwicz szukanie głoski, czytanie:

http://pisupisu.pl/klasa1/slowa-na-literke – pisupisu słowa na literkę

 http://pisupisu.pl/przedszkole/ukladanka-imion – pisupisu układanka imion

Jeśli pada i nudzi się wam możecie zrobić sobie tęczę, po burzy zawsze wychodzi tęcza:

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM – tęcza

Powodzenia, miłego dnia

p. Kasia

16.06.20 wtorek

Witam Was serdecznie. Dzisiaj  przypomnimy sobie zasady bezpieczeństwa, które obowiązują też na wakacjach. Zawsze musimy o nich pamiętać.

Popatrzcie i posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug – bezpieczne zachowania

Poproście rodziców o przeczytanie wiersza:

„Bezpieczne wakacje” Małgorzata Plata

Przyszło już lato, nadeszły wakacje,
Czekają na ciebie same atrakcje:
Wspinaczki w górach, wyjazd nad morze,
Zwiedzanie  zabytków, rejs po jeziorze.
Lecz żeby wakacje były udane,
Posłuchaj rad, które są tutaj dane:
Chodząc po górach drogi przedszkolaku
Nigdy nie zbaczaj z wybranego szlaku,
Trzymaj się trasy, idź za przewodnikiem,
Bądź mądry, grzeczny i nie bądź psotnikiem.
Nad morzem słonko mocno świeci,
Grzeje, opala dorosłych i dzieci.
Posłuchaj mamy lub taty, co powie:
„Na plaży miej kapelusz lub czapeczkę na głowie.
Kremem trzeba posmarować i buzię i ciało,
by potem nie piekło i nie bolało.
Od czasu do czasu usiądź też w cieniu
– wtedy nie ulegniesz groźnemu poparzeniu.”

Wykonajcie kartę pracy 41 (sześciolatki), trzeba przeczytać zdania, podzielić wyrazy na sylaby i wybrać właściwe zachowania przedstawione na obrazkach. Młodsze dzieci mogą narysować jak chciałyby spędzić wakacje?

Na koniec posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg – rodzinna wycieczka piosenka

Do jutra, ściskam Was mocno p. Kasia

17.06.20 środa

Dzień dobry!

Dzisiaj nadal tematyka letnia.

Popatrzcie:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA – bezpieczeństwo dzieci nad wodą

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=U85oPabOOis – Antoni Vivaldi  ,,Lato”

Popatrzcie do kart pracy 42 – 43, czy te obrazy pasują do tej muzyki? Namaluj swój własny obrazek lata jak chcesz, farbami, kredkami.

Poćwicz matematykę:

https://www.matzoo.pl/zerowka/skopiuj-wzor-2_49_351 – skopiuj wzór matzoo, jeśli nie możesz na komputerze poproś mamę, żeby w zeszycie w kratkę napisała Ci kilka działań na dodawanie i odejmowanie i poćwicz liczenie.

Poczytajcie troszkę jak co dzień.

Dziękuję Waszym Rodzicom i Bliskim za pomoc. Do jutra

p. Kasia

17.06.20 środa

Dzień dobry!

Dzisiaj nadal tematyka letnia.

Popatrzcie:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA – bezpieczeństwo dzieci nad wodą

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=U85oPabOOis – Antoni Vivaldi  ,,Lato”

Popatrzcie do kart pracy 42 – 43, czy te obrazy pasują do tej muzyki? Namaluj swój własny obrazek lata jak chcesz, farbami, kredkami.

Poćwicz matematykę:

https://www.matzoo.pl/zerowka/skopiuj-wzor-2_49_351 – skopiuj wzór matzoo, jeśli nie możesz na komputerze poproś mamę, żeby w zeszycie w kratkę napisała Ci kilka działań na dodawanie i odejmowanie i poćwicz liczenie.

Poczytajcie troszkę jak co dzień.

Dziękuję Waszym Rodzicom i Bliskim za pomoc. Do jutra

p. Kasia

18.06.20 czwartek

Dzień dobry!

Dzisiaj wyruszamy w świat. Temat zajęć: W dżungli. Zapraszam.

Popatrz i przypomnij sobie:

https://www.youtube.com/watch?v=56WCjrYdbCE -– nauka liter i nazw zwierząt w dżungli

Wykonaj kartę pracy 44 -45, trzeba zaprojektować swoją grę planszową, wymyślić do niej reguły i zagrać.  To propozycja na deszczowy dzień, kiedy się nudzicie, ale kiedy jest pogoda bawcie się na podwórku. Mama podpowie wam jak się gra w klasy, skacze w gumę, pokonuje się tor przeszkód itp. Jest wiele fajnych gier do zabawy na podwórku.

Spróbuj wykonać:

https://www.youtube.com/watch?v=bGyeydHVCkg – żyrafa

Posłuchaj i zaśpiewaj:

https://www.youtube.com/watch?v=48XcJ621b7E – ,,Brazylijska samba”

Dla chętnych:

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209 – dodawanie matzoo

http://pisupisu.pl/przedszkole/w-zoo – w zoo pisupisu

Powodzenia, pozdrawiam

p. Kasia

19.06.20 piątek

Dzień dobry!

Dzisiaj  jedziemy w góry.

Na początek popatrz i posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio – bezpieczeństwo w górach

Wykonaj kartę pracy 46 – 47. Trzeba przeczytać teksty w dymkach, pomyśleć, co spotkało Puszatka w Tatrach? Czego udało ci się dowiedzieć o Tatrach na podstawie historyjki?

Posluchaj;

https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE – piosenka ,,w góry”

To wszystko, bo jeszcze pani Ewa Was zaskoczy miłymi niespodziankami.

Miłego weekendu p. Kasia

Obejrzyj program telewizyjny

https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-26,19394470

Karty pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-ze

Powtórz litery

http://pisupisu.pl/przedszkole/literki-do-wydruku

23.06.20 wtorek

Dzień dobry

Dzisiaj temat Zabawy na podwórku. Zapraszam.

Ostatnio pogoda niezbyt nam sprzyja, aby bawić się na podwórku, ale;

Popatrzcie i zapamiętajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w – zasady bezpieczeństwa na rowerze

Przypomnijmy sobie literki alfabetu::

https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI – alfabet rymowanka dla najmłodszych

Poćwicz kierunki i położenie;

https://www.matzoo.pl/zerowka/nad-pod-obok_47_323 – nad, pod, obok

Przypominam, że dzisiaj Dzień Taty. Zaskoczcie Go miłą niespodzianką. Oto propozycja, można zrobić trochę inny medal i mocno uściskać tatę, bo wiem, że wielu tatusiów pomaga wam w nauce w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=U6328IqsjE – medal dla taty

To wszystko, pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Jeszcze informacja: na stronie głównej szkoły jest harmonogram zakończenia roku szkolnego. Zerówka ma o godz. 9.00 – 9.30. Wchodzimy wejściem od placu zabaw na salę gimnastyczną i tą samą drogą wychodzimy. Nie wolno przynosić dodatkowych rzeczy kwiatów itp. Należy pamiętać o maseczkach i dezynfekcji rąk. Przyjście na zakończenie roku jest dobrowolne, jeśli ktoś się obawia, może odebrać dyplom dziecka w sekretariacie szkoły (u pana dyrektora) od poniedziałku 29.06. 20 przez cały tydzień. Rzeczy pozostawione przez dzieci w sali w kuwetach i rozłożone na stolikach można będzie zabrać dopiero po zakończeniu roku szkolnego od poniedziałku 29.06. przez cały tydzień, tak aby nie wszyscy na raz przychodzili.

Pani Halinka prosiła, aby książki do angielskiego dzieci młodszych, które nie kończą w tym roku zerówki zostały w szkole. Wykorzystają je w przyszłym roku. Dzieci, które idą od września do pierwszej klasy mają przygotowane książki i teczki na stolikach z ostatnimi pracami plastycznymi, podpisane do odbioru.

Teraz to już chyba na pewno wszystko. Dziękuję i pozdrawiam.

p. Kasia

24.06.20 środa

Dzień dobry

Dzisiaj żegnamy przedszkole.

Wykonajcie kartę pracy 48 (sześciolatki). Przeczytajcie list od Puszatka, ozdóbcie go naklejkami Wędrowniczków.

Młodsze dzieci niech kończą pracę w swojej książeczce jeśli jeszcze mają nie wszystko zrobione. Jeśli tak niech pokolorują ulubioną malowankę, lub narysują obrazek, co najbardziej podobało im się w przedszkolu w tym roku.

Poćwicz:

http://pisupisu.pl/przedszkole/lato-zima – pisupisu

https://www.matzoo.pl/zerowka/ukladamy-wzor_49_347 – matzoo

To wszystko, jeszcze pani Gosia zaprasza do wspólnej zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I – zabawy i ćwiczenia ze świeżakami.

Pamiętamy, że dzisiaj urodzinki ma nasza Lenka. Życzymy Jej więc dużo zdrówka, wspaniałych przyjaciół i szóstek w pierwszej klasie. Żeby była zawsze uśmiechnięta i szczęśliwa. Wszyscy śpiewamy głośno żyj nam 100 lat, Lenko!!!

Pozdrawiamy.

p. Kasia

25.06.20 czwartek

Witam serdecznie!

To ostatni dzień zdalnego nauczania. W piątek koniec roku szkolnego i ……………wakacje!

Dziś temat: Idziemy do szkoły.

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=ATBE-3Oz7ek – bo w przedszkolu

Poćwicz:

https://www.matzoo.pl/klasa2/wiecej-mniej_63_334 – więcej, mniej, tyle samo

Ponieważ to ostatnie zadania w tym roku szkolnym dziękuję, że tak pilnie się uczyliście, cieszę się, że jesteście tacy mądrzy i jestem z Was dumna. Szczególnie pragnę podziękować Waszym Rodzicom, Babciom, Dziadkom, Rodzeństwu i Wszystkim, którzy pomagali Wam się uczyć, a mnie pomagali w pracy. Bez Nich nie dalibyśmy rady. Jeszcze raz dziękuję i życzę szczęśliwych, słonecznych wakacji, odpoczynku i normalnego powrotu do naszej szkoły we wrześniu.

p. Kasia

Dzień dobry. Dzisiaj ostatni dzień nauki zdalnej. Zapraszam do zabawy

Temat: Wakacje

Powtórz litery

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/80d151907ae55558ecbe836ad2f6d58f_/index.html

Poćwicz czytanie

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/9fecf88da027c9d7e35ad7de19c15d53_/index.html

Posłuchaj wiersza

Obejrzyj animację „Bezpieczne wakacje”

http://scholaris.pl/resources/run/id/50226

Rozwiąż quizy i zagadki

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ff8c61632ab3794ecfb05e9eb5ca0152_/index.html