Klasa „0”

Wychowanie przedszkolne – zasady pracy zdalnej 

  • Treści programowe do realizacji przesyłam codziennie na stronę szkoły, umieszczane są w zakładce nauczanie zdalne.
  • Dzieci z pomocą rodziców pracują systematycznie, każdego dnia.
  • Monitorowanie postępów dzieci odbywa się w rozmowach indywidualnych z rodzicami przez telefon, sms – y i drogą poczty elektronicznej na mój adres: piotr503@interia.pl
  • Rodzice kontaktują się ze mną telefonicznie, poprzez sms – y i email na adres: piotr503@interia.pl w dogodnym dla nich czasie w ciągu całego tygodnia.
  • Ja piszę email z informacjami do rodziców 2 razy w tygodniu:  na początku tygodnia w poniedziałek dotyczący tematyki na dany tydzień  i w piątek z zapytaniami i  podsumowaniem tygodnia.
  • Praca dzieci w zeszytach i podręcznikach będzie skontrolowana po powrocie do szkoły. Prace plastyczne zbierają w domu do teczek i kiedy wrócimy do szkoły zostaną umieszczone na wystawie. W ten sposób docenimy ich pracę.

wtorek, 17.03.2020

– wykonywanie ćwiczeń doskonalących umiejętność podziału wyrazów na sylaby i głoski,
– wyszukiwanie wyrazów zaczynających się lub kończących się podaną głoską,
– doskonalenie umiejętności pisania poznanych liter-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-litery/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/
– próby czytania sylab, wyrazów i krótkich tekstów – https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/nauka-czytania-cwiczenia-aa-UxJM-Ph4h-Ti6b.html,
– doskonalenie umiejętności pisania poznanych cyfr, dodawanie i porównywanie liczb  w zakresie 10 oraz rozwijanie umiejętności matematycznych
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-cyfry/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-szablony-z-duza-czcionka/ https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/
– wykonywanie ćwiczeń doskonalących grafomotorykę
https://www.kolorowe-obrazki.pl/cwiczenia-grafomotoryczne/
https://www.kolorowe-obrazki.pl/labirynty/
http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/
– ćwiczenia doskonalące sprawność manualną-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-dla-dzieci/

Również Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym.

https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659

środa, 18.03.2020

Dzień dobry!

Kochani Rodzice!  Bez Was nie dam rady, jeśli macie chwilkę podaję propozycje ćwiczeń i zadań dla dzieci na dzisiaj:

Dzisiaj zastanówcie się jak ubieramy się na wiosnę? Możecie narysować jakiś modny strój wiosenny, albo wykleić z różnych materiałów, które macie w domu. Obejrzę Wasze prace po powrocie do szkoły. 

– Napiszcie też w zeszycie 5 linijek szlaczków, mogą być podobne do tych, które już pisaliśmy.

– Obowiązkowo poćwiczcie czytanie wyrazów i krótkich zdań (sześciolatki szczególnie) na te literki, które już poznaliśmy – 5 – 10 minut.

– wybranych 5  wyrazów podzielcie na sylaby (wyklaszczcie tak jak robiliśmy to w szkole), a później zróbcie nakrywki do głoskowania tych wyrazów (białe paski papieru potnijcie na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokażcie po kolei  paluszkiem wymawiając kolejno głoski wyrazu)

Możecie oprócz tych stron internetowych, które wam podałam wczoraj zobaczyć jeszcze na stronę matzoo.pl lub pisu pisu. Są tam różne fajne zadania dla dzieci.

Pani od języka angielskiego prosiła abyście włączali sobie płytę i śpiewali wasze angielskie piosenki.

Powodzenia! Miłej zabawy mam nadzieję, że niedługo się spotkamy .
P. Kasia

czwartek, 19.03.2020

Dzień dobry Kochani!

Bardzo dziękuję Rodzicom i Wszystkim, którzy pomagają Wam w nauce.

Dzisiaj zachęcam Was do poznania litery S, s. Popatrzcie do waszej książeczki  lub elementarza sylabowego na stronę, gdzie jest ta litera. Jaki ma kształt i jak się ją pisze.

– wymyślcie wyrazy rozpoczynające się tą głoską, podzielcie je na sylaby i głoski tak jak wczoraj,

– zachęcam do pracy z zieloną książeczką, uzupełnijcie ćwiczenia dotyczące głoski s (str. 30 -31)

– poproście kogoś starszego aby napisał wam w zeszycie literę s – małą i dużą po linijce i sylaby: sa-, so-, si-, se-, po linijce.

Pamiętajcie o czytaniu na ,,s” – kilka wyrazów 5 – 10 min.

Róbcie sobie przerwy w pracy, wyjdźcie na podwórko, jest piękna pogoda. Pomagajcie rodzicom i waszym bliskim w domu. Nie łobuzujcie, damy radę!

Do zobaczenia P. Kasia

Drodzy rodzice podaję mój mail w razie gdybyście chcieli się ze mną skontaktować, lub dzwońcie albo piszcie sms – y jak do tej pory.    piotr503@interia.pl

piątek, 20.03.2020

Witam w pierwszym dniu kalendarzowej wiosny!

Dzisiaj zajęcie matematyczne.

– Próbujcie liczyć do ilu potraficie różne przedmioty w domu np. misie, samochodziki, klocki, lalki, jajka w lodówce, guziki na koszuli taty itp.

– układajcie po kilka przedmiotów po swojej lewej i prawej stronie (tylko nie jajka!), przeliczajcie ile jest razem, o ile więcej albo o ile mniej jest z lewej czy z prawej strony,

– popatrzcie do waszych zeszytów, która cyferka, które poznaliśmy ( 1-8) jeszcze w pisaniu nie wychodzi wam najlepiej?

– poproście mamę, starszą siostrę, tatę żeby napisał wam w zeszycie tą cyferkę i poćwiczcie jej pisanie.

– Bardzo proszę nie zapomnijcie poczytać przez 5 min.

Dziękuję waszym najbliższym za pomoc, trzymajcie się zdrowo, życzę miłej soboty i niedzieli. Do poniedziałku.

p. Kasia

poniedziałek, 23.03.2020

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny tydzień domowej nauki. W tym tygodniu będziemy zastanawiać się jak dbać o zdrowie na wiosnę? Co robić aby być zdrowym.  Z pewnością należy dbać o higienę, myć ręce, zdrowo się odżywiać czyli jeść owoce i warzywa, ubierać się odpowiednio do pogody. Ważny jest też ruch, dlatego proponuję poćwiczyć troszkę samemu lub z rodzeństwem. Oczywiście jeśli rodzice się zgodzą. Można się przy tym świetnie bawić.

 Oto propozycje na dziś:

– Poszukajcie małej maskotki, może być miś ;

– spróbujcie położyć go na głowie tak, żeby nie spadł i pospacerujcie z nim po pokoju (pamiętając o prostych plecach!),

– teraz podrzucajcie go do góry i łapcie, można klasnąć w ręce kiedy leci do sufitu (uwaga na lampy i żyrandole)

– usiądźcie na podłodze i stopami bez pantofelków złapcie misia i spróbujcie podrzucić do góry

– przerzucajcie misia z ręki do ręki przed sobą i nad głową

– a może wymyślicie jeszcze inną zabawę? Np. rzut do celu.

– sześciolatki niech popatrzą do książeczki: karty pracy 34 -35; przeczytają proste zdania i wykonają polecenia z tej strony.

– Młodsze dzieci niech narysują kredkami lub farbami, jeśli to nie za duży kłopot, ulubiony owoc lub warzywo, które lubią jeść ( sześciolatki też mogą to zrobić jak bardzo się im nudzi). 

– Prace chowajcie, będziemy oglądać i robić wystawy po powrocie do szkoły.

Na koniec składamy życzenia Marysi, bo ma dziś urodziny. Wszyscy śpiewamy jej 100 lat a świętować w szkole będziemy mam nadzieję niedługo.

Dziękuję rodzicom i wszystkim, którzy pomagają mi w pracy, ucząc dzieci w domu.

Do jutra p. Kasia

wtorek, 24.03.2020

Dzień dobry! Dla małych i większych przedszkolaków i reszty rodziny

Jak zwykle bardzo proszę Rodziców o pomoc

Dzisiaj poznacie nową literę – G, g.

– Zobaczcie do waszych kart pracy 36 – 37 (sześciolatki) jak ta litera wygląda, można zobaczyć też do elementarza sylabowego i książeczki pięciolatków.

– wymyślajcie wyrazy rozpoczynające się tą głoską (np. gitara, guma, gwiazda, gra), podzielcie je na sylaby wyklaskując,

– głoskujcie (najlepiej zrobić nakrywki z papieru do głoskowania tych wyrazów; białe paski papieru potnijcie na tyle kawałeczków ile jest głosek w wyrazie i pokażcie po kolei  paluszkiem wskazującym od lewej do prawej strony wymawiając kolejno głoski wyrazu)

– napiszcie w zeszytach 5 – 6 linijek szlaczków podobnych do tych, które pisaliśmy w szkole,

– kto ma możliwość można zerknąć na ćwiczenia w rozpoznawaniu liter: http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki  lub zakreślać różne poznane litery, które poda mama, tata w zwyczajnej gazecie

– Przeczytajcie głośno rodzicom sylaby, wyrazy i krótki tekst na literkę g.

To wszystko na dziś, miłej pracy.

p. Kasia

25.03.2020

Witajcie Kochani!

Rodzice spisują się na szóstkę, a wy? Mam nadzieję, że także.

Dzisiaj jeszcze popracujemy z literką g.

– poćwiczcie paluszki przed uzupełnianiem kart pracy. Pamiętacie zabawę ,,Dzień dobry… łączymy każdy paluszek kolejno mówiąc : mamo, tato, co, co, co, jadą goście, no, to ,co  i paluszki łączą się kolejno dzień dobry, a na dowidzenia odrywają się od siebie.

– wykonajcie kartę pracy 38 (sześciolatki), podzielcie na sylaby wyrazy z głoską g, poszukajcie gdzie w wyrazach znajduje się głoska g.

– młodsze dzieci niech kolorują obrazki jeśli mają ochotę, albo narysują rzecz na literę g np. garnek, gwóźdź, groch itp.  Starsze też mogą jeśli mają ochotę. Rysunki chowamy i po powrocie do szkoły robimy z nich wystawę.

– pamiętajcie o codziennym czytaniu przez 5-10 min (starsze dzieci)

– wyjdźcie na podwórko, jeśli macie ogródek sprawdźcie, może zakwitły w nim jakieś wiosenne kwiaty? U mnie krokusy przekwitły, ale zaczynają kwitnąć żonkile.

Do zobaczenia, zdrówka p. Kasia

26.03.2020

Dzień dobry!

Witam serdecznie moją drużynę!

Proszę rodziców aby zobaczyli na stronie szkoły w zakładce e-nauczanie nie tylko na zerówkę ale też na klasę pierwszą z datą 26. 03. 2020,Pani Ewa napisała tam dla dzieci polecenia na dzisiaj, ponieważ wg planu lekcji ma zajęcia z dziećmi w czwartek i w piątek. Dlatego proszę o sprawdzanie czwartku i piątku (od 25. 03. 2020, bo od tego dnia obowiązuje nas podstawa programowa), także na pierwszej klasie, nie tylko na zerówce.

Praca na dzisiaj będzie w zeszycie:

– Niech rodzice napiszą wam w zeszycie literkę g duże i g małe i kilka sylab po linijce: ga, go, gi, gu, i – wyraz np. guma.  (Młodsze dzieci mogą rysować , zagrać w grę, są to także propozycje od p. Ewy nie chcemy Was rodzice przeciążać, bo i tak macie wiele obowiązków).

– Pamiętacie o czytaniu? Myślę, że tak, czytajcie codziennie 5 minut.

Dziękuję Rodzicom, że tak bardzo mi pomagają, jeśli z czymś nie zdążycie nie martwcie się jutro też jest dzień.

Miłego dnia p. Kasia

27.03.2020

Dzień dobry

Dzisiaj macie niespodzianki od p. Ewy. Ja bardzo proszę o codzienne czytanie (5 min).

Pozdrawiam p. Kasia

Temat: W gabinecie dentystycznym

Krótkie bajki edukcyjne

Pastusiowe przygody – słuchowiska

Kolorowanki

Łamigłówki

Tapety na monitor komputera

Darmowa aplikacja na smartphona „Czyste Ząbki”

Kolorowanki i łamigłówki – jeden dokument

Pastusiowy Paszport

Jak przygotować koszyczek Wróżki Zębuszki?

Karta szczotkowania ząbków

(Do wyboru)

https://www.akademia-aquafresh.pl/strefa-dzieci.html

30.03.2020

Dzień dobry moi kochani

W tym tygodniu zaczniemy tematykę związaną z wiosną na wsi. Tymczasem pogoda sprawiła nam psikusa, choć to jeszcze nie prima aprilis i za oknem mamy zimę.

Z pewnością macie w domu książeczki z obrazkami przedstawiające zwierzęta na wsi.

Można obejrzeć filmik https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl.

– Obejrzyjcie je z rodzicami, bratem, siostrą.

– opowiedzcie co widzicie na obrazkach, czy są to duże zwierzęta, jak nazywają się dzieci tych zwierząt, gdzie mieszkają; w oborze, kurniku itp.

– podzielcie wyrazy kot, krowa, kura, koza, baran itp. na sylaby (wyklaskując) i na głoski (używając nakrywek z papieru; białe paski papieru pocięte na tyle części ile jest głosek w wyrazie)

– Wykonajcie kartę pracy związaną z tą tematyką nr 43 (sześciolatki), trzeba dopasować zwierzęta do ich domów i policzyć, młodsze dzieci mogą liczyć zwierzęta w książeczce ze zwierzętami, którą oglądały z rodzicami i rodzeństwem (liczymy kolejno przez wskazanie palcem każdego zwierzątka)

– Jeśli macie plastelinę ulepcie wybrane zwierzątko z gospodarstwa, może będzie to cała zagroda? Kto nie ma plasteliny może wykleić na kartce wybrane zwierzątko papierem kolorowym lub narysować i pokolorować kredkami, farbami (prace chowamy na wystawę)

– pamiętajcie o czytaniu z elementarza sylabowego na litery, które już poznaliśmy

Na koniec kolejne życzenia, tym razem dla Tymona, który wczoraj miał urodziny. Życzymy mu wszystkiego najlepszego i śpiewamy głośno 100 lat. Po powrocie do szkoły zrobimy to jeszcze raz.

Do jutra, tęsknię za Wami, mam nadzieję, że niedługo się spotkamy, cierpliwości.

p. Kasia

31.03.2020

Witam moją Drużynę !

Dzisiaj będziemy poznawać literę ł,Ł.

– Odszukajcie z rodzicami w waszych książeczkach literę ł. Karty pracy 44 – 45 (sześciolatki), można też zajrzeć do elementarza sylabowego.  Zobaczcie jak wygląda ta litera, jak się ją pisze. Spróbujcie nakreślić jej kształt w powietrzu, na dywanie czy blacie stołu.

– jakie wyrazy rozpoczynają się tą głoską? Pomyślcie i podajcie kilka przykładów: łapa, łopata, łuk, itp.,

– podzielcie te wyrazy na sylaby ( wyklaskując) i na głoski (z nakrywkami, jak to już robiliśmy)

– wykonajcie tą kartę pracy 44-45; nazwijcie zwierzęta, które widzicie na obrazku i ich młode (dzieci tych zwierząt), wyszukajcie elementy rozpoczynające się głoską ł.

– spróbujcie przeczytać zdania, które są umieszczone pod obrazkiem, lub poczytajcie z elementarza sylabowego na literę ł

– napiszcie w zeszycie litery ł małe, Ł duże i sylaby ła, ło, łe, łu i wyraz łapa po linijce

Dziękuję Rodzicom i wszystkim, którzy Wam pomagają w uczeniu się.

Drużyna czołem!

P. Kasia

Dzisiaj jeszcze macie niespodzianki od pani Halinki z języka angielskiego.

Można w tym tygodniu utrwalić  kolory: posłuchać z naszej płyty „Angielski dla starszaków” Nr.7 „Colours”(piosenka ze słowami), a następnie Nr.8 (wersja karaoke)

i oglądnąć filmik  https://www.youtube.com/watch?v=qCs0pm_D_hM

1.04.2020

Witam serdecznie, dziś prima – aprilis można komuś zrobić psikusa, ale miłego, pamiętajcie o tym.

Pani Gosia pozdrawia Was i prosi, abyście w waszych zeszytach napisali dzisiaj poznaną wczoraj literę Ł.

– napiszcie w zeszytach po linijce małe ł, wielkie Ł, sylaby ła-, ło-, łu, łi-, łe i wyraz łapa. Młodsze dzieci niech także spróbują napisać kilka linijek szlaczków podobnych do tych, które pisaliśmy wcześniej

Ja bardzo proszę o

– wykonanie karty pracy 46, wyszukajcie w podanych tam wyrazach miejsce głoski  ł, spróbujcie utworzyć wyrazy z sylab, młodsze dzieci mogą wykonać kolejną kartę pracy w swojej książeczce

-Poćwiczcie dodawanie,

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209

jeśli nie macie komputera, można dodawać klocki w różnych kolorach, lalki, misie, samochody…

– pamiętajcie o codziennym czytaniu (5 – 10 min)

To wszystko na dzisiaj, jeśli wykonaliście wszystkie zadania jestem z Was dumna!

Mamę lub tatę proszę o wpisanie szóstki w zeszycie.

Trzymajcie się zdrowo, pozdrawiam p. Kasia

2.04.2020

Dzień dobry  kochani

Witam serdecznie moje dzieciaki i rodziców

– Dzisiaj do wykonania karta pracy 47 (sześciolatki), trzeba obejrzeć ilustracje i dopasować odpowiednie naklejki

– i bardzo proszę o codzienne czytanie.

Resztę niespodzianek ma dla was pani Ewa.

Miłego dnia p. Kasia

Dzień dobry dzieci, mam dzisiaj dla was ciekawe materiały i propozycje pracy.

Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Kwoka”

Obejrzyj filmik o kwokach i kurczętach

Praca plastyczna „Kwoka i kurczęta” narysuj kredkami, lub namaluj farbami.

3.04.2020

GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

Zwierzęta dla dzieci po polsku | Nauka i odgadywanie zwierząt

Piosenka dla dzieci Stary Donald farmę miał zwierzęta na gospodarstwie

Zabawy matematyczne -liczenie klocków tak daleko jak potrafię, dodawanie, odejmowanie na klockach lub na liczydłach.

Pisanie szlaczków i poznanych liter w zeszycie.

Witam serdecznie!

I znowu minął kolejny tydzień naszej zdalnej pracy. Jestem bardzo wdzięczna rodzicom, że tak Wam pomagają i pilnują waszej nauki.

Dzisiaj kończymy tematykę związaną z wiosną na wsi. Mamy wspaniale, bo mieszkamy na wsi, możemy wyjść na własne podwórko, mamy obok domu, czy w domu, jakieś zwierzęta, chociażby pieska, kotka.

–  Dlatego chciałam dzisiaj zwrócić wam uwagę moje kochane dzieciaki, jak my traktujemy zwierzęta? Czy dobrze? Czy mają co jeść, czy karmimy je regularnie, czy mają świeżą wodę, miejsce do spania, mieszkania? Jak się bawimy ze swoim pieskiem, kotkiem, czy poświęcamy im trochę uwagi i czasu? Pamiętajcie, zwierzęta też czują, to żywe stworzenia, traktujmy je dobrze.

– w karcie pracy nr 43 jest gra ściganka ,,Kwoka” – proponuję zagrajcie w nią dzisiaj z mamą, tatą, bratem, siostrą. Przeliczajcie oczka na kostce do gry. Można oczywiście zagrać w inną grę planszową, na pewno macie jakieś w domu. Można także narysować taką grę na kartce papieru, pionkami mogą być guziki, ludziki z plasteliny, ułożyć z klocków tor wyścigowy itp. Wiem, że macie wyobraźnię i coś wymyślicie, aby miło spędzić dzień.

– proszę poczytajcie wspólnie z rodzicami ulubioną bajeczkę, porozmawiajcie o niej, może będzie to jakaś śmieszna bajka?

Więcej propozycji ma dla Was dzisiaj pani Ewa, zapraszamy do zabawy i życzymy miłego dnia i kolejnych  dni soboty i niedzieli.

Do poniedziałku p. Kasia

6.04.2020

Witam serdecznie!

Rozpoczynamy Wielki Tydzień, czyli czas przygotowania i przeżywania świąt Wielkanocnych.

Uczymy się do środy (8 kwietnia), a później rozpoczynamy naukę od nowa w środę 915 kwietnia).

– zapraszam do obejrzenia ilustracji  przedstawiającej przygotowania do świąt wielkanocnych– karty pracy nr 39 (sześciolatki) przyklejcie naklejki w odpowiednie miejsca i połączcie takie same wielkie i małe litery, młodsze dzieci też niech odszukają w swojej książeczce kartę pracy z tą tematyką, opowiedzcie co widzicie na ilustracji,

– można obejrzeć filmik „Wielkanocne zwyczaje” –  https://youtu.be/SIyg486T0CY,

– poćwiczcie dzielenie wyrazów : pisanka, baranek, jajko, babka, palma, na sylaby (wyklaskujemy) i głoskowanie (z nakrywkami lub bez)

– poczytajcie z elementarza sylabowego wyrazy i zdania na wybraną literkę ( 5 – 10 min)

Dzisiaj proszę też wszystkie dzieci, aby włączyły się w świąteczne przygotowania i pomogły w domu rodzicom. Posprzątajcie swój pokój,  pościerajcie kurze, poukładajcie zabawki, zróbcie to o co mama prosi.

Życzę Wam wszystkim miłego dnia

p. Kasia