Pokonaj siebie

W  Szkole Podstawowej im. Lotników Brytyjskich w Żdżarach uczniowie klas  IV, V, VII oraz III gimnazjum zaprezentowali spektakl edukacyjny pt. ,,Pokonaj siebie’’ przygotowany  z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu pod kierunkiem Anny Grabowskiej, nauczycielki języka polskiego oraz Zbigniewa Janusa, nauczyciela informatyki i Krzysztofa Kajpusta, nauczyciela muzyki. Celem przedstawieni adresowanego  do dzieci i rodziców było ukazanie zagrożeń  płynących  z Internetu i komputera w wyniku ich niewłaściwego użytkowania. Historia nastolatki uzależnionej od komputera została zaprezentowana w atrakcyjnej formie – uczniowie tańczyli na scenie w rytmie rapu, śpiewali, a także z prawdziwie aktorskim zacięciem ukazali zagrożenia związane z Internetem. Na scenie pojawili się: Wirus Komputerowy – Aleksandra Jamróg z klasy III gimnazjum, Złe Treści – Justyna Ćwik, uczennica klasy III gimnazjum Oszust Komputerowy – Dominika  Ziaja  z  klasy  VII, Spam – Wiktoria Wantuch, klasa V, Uzależnienie od Komputera -Nicole Lenz, klasa VII. W role rodziców wcielili się Anna Buczek i Jakub Pietraszewski, uczniowie klasy III gimnazjum, zaś nastolatkę zagrała Malwina Bukała, uczennica klasy piątej. Raperzy: Krystian Barnaś, Kacper Kramarczyk, Bartosz Cyboroń – uczniowie klasy piątej, Adrian Pietraszewski – uczeń klasy czwartej, Krystian Ćwik, Kacper Jaworski, Nicole Lenz – uczniowie klasy siódmej ,zaprezentowali zasady bezpiecznego użytkowania  Internetu: korzystanie z legalnego oprogramowania, informowanie rodziców  o wszystkim, co w Internecie jest źródłem niepokoju , strachu czy zawstydzenia, korzystanie ze stron przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, nieujawnianie swoich danych i ograniczenie czasu  spędzanego przed komputerem  na rzecz kontaktu z ludźmi i przyrodą. Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest od 2007 roku w pierwszej połowie lutego w czterdziestu krajach na świecie . To inicjatywa Komisji Europejskiej, mająca na celu zwrócenie uwagi  na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

Previous Article
Next Article